مردم پایه‌های اصلی تحکیم نظام و تقویت اقتصاد کشور به‌شمار می‌آیند

امام جمعه زرین‌شهر گفت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم، راهبرد ضروری برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم است.

حجت‌الاسلام مهدی آقایی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا از اصفهان با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۳ که توسط رهبر فرزانه انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم انتخاب شده است یک راهبرد ضروری برای رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم است که نه‌تنها باید مورد توجه دولتمردان و برنامه‌ریزان کشور قرار گیرد، بلکه تک‌تک ما باید برای تحقق این شعار نقش خود را به‌درستی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در تولید افزود: برای عبارت مشارکت مردم در تولید تفاسیر مختلفی را می‌توان به کار برد، برخی واژه مردم را بخش خصوصی در برابر بخش دولتی قلمداد می‌‎کنند و بعضی دیگر معتقد هستند مشارکت مردم یعنی استفاده از اصناف و بازاریان و برخی دیگر مشارکت مردم را به بنگاه‌های اقتصادی خرد معنا می‌کنند.

امام جمعه زرین‌شهر تصریح کرد: عده‌ای معتقد هستند مشارکت مردم یعنی حضور تعاونی‌ها در میدان عمل و افرادی هم تفسیر خود از مشارکت مردم را خرده افراد جامعه و بنگاه‌های خرد می‌دانند اما باید گفت این تفاسیر به تنهایی نمی‌توانند کاری را به جلو هدایت کند، اما وقتی تمام این ظرفیت‌ها کنار یکدیگر جمع شوند، می‌توانند به نقش‌آفرینی مؤثر در تولید بپردازند.

آقایی با اشاره به آسیب‌های حضور افراد کم‌تجربه در میدان بازار تولید گفت: بازار تولید، بازار خاص و با ظرافت‌های متعدد است و چنانچه مردم با این بازار و ظرافت‌های آن در همه ابعاد آشنایی نداشته باشند ضمن ضربه به خود و تولید کشور هم ضربه خواهند زد بر همین اساس مردم باید در این امر با متخصصان تولید مشورت کنند و بدون علم و آگاهی قدم در این مسیر نگذارند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از تولیدکنندگان با کیفیت افزود: تولیدکنندگان بسیاری در کشور مشغول فعالیت هستند که محصولات باکیفیتی را در حوزه‌های مختلف تولید می‌کنند اما به دلایل مختلف در حال حاضر با تنفس مصنوعی به حیات خود ادامه می‌دهند و بر همین اساس دولت باید سریع به فریاد این تولیدکنندگان برسد و آن‌ها را از این وضع نجات دهد.

امام جمعه زرین‌شهر با اشاره به نقش مؤثر مردم در حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: یکی از کمترین کارهایی که همه افراد جامعه برای جهش تولید می‌توانند انجام دهند، حمایت از کالای ایرانی است، اگر همه ما عزم خود را برای خرید کالاهای ایرانی جزم کنیم و فقط کالای ایرانی خریداری کنیم و خرید کالاهای خارجی را محدود به کالاهایی کنیم که مشابه داخلی آن در کشور وجود نداشته باشد، قدم بسیار بزرگی را در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی برداشته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت و بازاریابی برای تولیدات داخلی عنوان کرد: یکی از موارد مهم در جهش تولید، مدیریت تولید است، چراکه با مدیریت تولید و تناسب‌سازی آن با نیاز بازار به نقش‌آفرینی صحیح در مسیر جهش تولید پرداخت، موضوع بازاریابی نیز یکی از بال‌های مهم و حیاتی تولید به‌شمار می‌آید.

آقایی خاطرنشان کرد: در کشور ما حدود ۱۰ هزار محصول تولید می‌شود که این محصولات متعدد در ۲۰۰ کشور جهان متقاضی دارد از این‌رو چنانچه به مسئله بازاریابی توجه و دقت شود و با برنامه‌ریزی درست تنها یک رابط در این دوست کشور داشته باشیم، تحول بسیار خوبی را در صنعت بازاریابی محصولات داخلی ایجاد خواهیم کرد.

کد خبر 740387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.