شناسایی ۲۰۰۰ متر مربع ساخت‌وساز غیرمجاز در روستاهای حاشیه شهر سنندج

بازرس کل استان کردستان گفت: ۱۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر مربع در روستاهای حاشیه شهر سنندج شناسایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی بازرسی کل استان کردستان، عیسی هواسی امروز _شنبه یازدهم فروردین_ با حضور سرزده در محلات و مناطق مختلف روستاهای حاشیه شهر سنندج، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز را مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: پدیده زمین‌خواری، تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز به معضلی جدی برای کشاورزی استان تبدیل شده است.

وی افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی علاوه بر خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های طبیعی باعث مرگ تدریجی کشاورزی و تهدید جدی امنیت غذایی می‌شود.

بازرس کل کردستان ادامه داد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی همچنین در ابعاد اجتماعی نیز منجر به نابرابری درآمد روستاییان، گسترش تبعیض، بی‌عدالتی و کاهش اشتغال مولد و پایدار خواهد شد.

هواسی اضافه کرد: در جریان این بازدید که یگان حفاظت مدیریت جهاد کشاورزی نیز حضور داشت، ۱۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت بیش از ۲۰۰۰ متر مربع شناسایی شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای دقیق قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به منظور حفظ ظرفیت تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی در اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های متولی است.

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سنندج نیز در جریان این بازدید ملزم به اقدام قانونی و برخورد قاطع با دست‌اندازان به منافع عمومی شد.

کد خبر 740386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.