بی‌توجهی به سرعت مطمئنه مهم‌ترین عامل مستقیم افزایش فوتی‌ها در تصادفات استان اصفهان است

دبیر شورای ترافیک استان اصفهان گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مهم‌ترین عامل مستقیم افزایش فوتی‌ها در استان، افزایش سرعت مطمئنه است، از این‌رو تأکید می‌شود رانندگان حتی در مسیرهای کم‌تردد نیز با سرعت ایمن و مجاز رانندگی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، محمد یوسف‌زاده درباره سوانح رانندگی استان در ایام نوروز، اظهار کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده آمار تصادفات رانندگی استان در ایام نوروز ۱۴۰۳ نگران‌کننده است.

وی از برگزاری کمیته رصد تصادفات استان در هفته گذشته خبر داد و افزود: امروز نیز دوباره این کمیته تشکیل و علل تصادفات در استان رصد و بررسی خواهد شد.

دبیر شورای ترافیک استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بررسی تصادفات پنج سال اخیر، محورهای پرتردد و حادثه‌خیز به تفکیک شهرستان‌ها به دستگاه‌ها ابلاغ شده است و اصرار داریم در این خصوص به صورت بیست‌وچهارساعته و شیفت‌بندی از همه ظرفیت‌ها در راستای کاهش تصادفات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده مهم‌ترین عامل مستقیم افزایش فوتی‌ها در استان افزایش سرعت مطمئنه است، از این‌رو تأکید می‌شود رانندگان حتی در مسیرهای کم تردد نیز با سرعت ایمن و مجاز رانندگی کنند، همچنین با توجه به آمار بالای واژگونی خودروها به دلیل بی‌توجهی به جلو و سرعت بالا، استفاده نکردن از تلفن همراه الزامی است؛ به سرنشینان خودروها تأکید می‌شود زمینه افزایش سرعت راننده را ایجاد نکنند.

یوسف‌زاده بیان کرد: با تشکیل جلسه شورای ترافیک شهرستان‌ها به فوریت و در اسرع وقت و اعمال دقیق قانون در محورهای پرتردد و ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها بایستی تدابیر مناسب مانند استقرار منظم خودروهای گشت چراغ‌دار و نصب بنر انجام شود.

وی عنوان کرد: در بررسی تصادفات بی‌توجهی به رعایت زمان مشخص شده از اخذ گواهینامه پایه سه جهت رانندگی در جاده‌های برون‌شهری مشهود است که باید به صورت جدی توسط خانواده‌ها و سرنشینان خودرو رعایت شود.

دبیر شورای ترافیک استان اصفهان تأکید کرد: وضعیت دستگاه‌ها و شهرستان‌ها در کاهش تصادفات توسط دستگاه‌های نظارتی و استانداری اصفهان رصد و پس از طرح نوروزی ضمن اطلاع‌رسانی عمومی در جلسه شورای راهبری وضعیت تصادفات با حضور استاندار اصفهان و مدیران قضائی و نظارتی بررسی و عنوان می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمار فوتی‌های تصادفات نوروزی در استان اصفهان (از ابتدای طرح نوروزی تاکنون) استثنا دانستن خود از این موضوع در صورت بی‌توجهی به رعایت قوانین رانندگی می‌تواند به بروز سانحه و ایجاد ضایعه برای خانواده‌ها منجر شود، از این رو تأکید می‌شود ضوابط ضروری برای سفر ایمن رعایت شود.

کد خبر 740369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.