سرنوشت سکه‌های پرتاب‌شده به فواره تروی

فواره تاریخی تروی در ایتالیا سالانه بیش از یک‌ میلیون یورو درآمد از محل سکه‌های پرتاب‌شده توسط گردشگران دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گردشگران ایتالیا سالانه بیش از یک‌میلیون یورو سکه به فواره قرن هجدهمی تروی می‌ریزند. بیش از یک دهه است که این سکه‌ها هر چند ماه یک‌بار توسط تیمی اختصاصی در راستای اهداف خیرخواهانه جمع‌آوری می‌شود.

چرا مردم داخل فواره تروی سکه می‌اندازند؟

فواره تروی که بین سال‌های ۱۷۳۲ تا ۱۷۶۲ ساخته شد، یکی از نمادین‌ترین مناظر رم است. این فواره توسط نیکولا سالوی طراحی شده است و نشان‌دهنده مهار کردن جریان آب است. در مقابل نمای عظیمی از ستون‌های غول‌پیکر کورنتی، خدای رودخانه اوشنوس سوار بر ارابه صدفی است که توسط اسب‌های دریایی کشیده می‌شود. این موجود یکی از موجودات مطیع طبیعت است، در حالی که این سازه جریان شتابان آب را مهار می‌کند، کل مجموعه شخصیت‌های متضاد دریا را نشان می‌دهد.

سرنوشت سکه‌های پرتاب‌شده به فواره تروی

گردشگران طبق سنت پشت به بنای یادبود می‌ایستند و با دست راست سکه‌ای را از روی شانه چپ خود به داخل آب می‌اندازند. این مراسم با فیلم «سه سکه در فواره» ساخته سال ۱۹۵۴ معروف شد و بازگشت بازدیدکننده را به این شهر ابدی تضمین می‌کند.

درآمد سالانه فواره معروف تروی

روزانه حدود سه‌هزار یورو پول خرد به چشمه تروی ریخته می‌شود که سالانه درآمدی ۱.۵ میلیون یورویی برای آن به ارمغان می‌آورد. شهر هرچند ماه یک‌بار تیمی را برای جمع‌آوری این سکه‌ها از فواره اعزام می‌کند که با استفاده از برس‌هایی در انتهای تیرک‌های بلند انبوه سکه‌ها را جارو، سپس از یک شلنگ مکش برای استخراج پول از آب استفاده می‌کنند. سکه‌ها زیر نظر پلیس بسته‌بندی می‌شوند.

سرنوشت سکه‌های پرتاب‌شده به فواره تروی

شهردار در سال ۲۰۰۱ تصمیم گرفت که این پول باید برای یک مؤسسه خیریه محلی جمع‌آوری شود تا از تلاش‌های مکرر مردم برای سرقت آن‌ها از فواره پیشگیری شود. از آن زمان به بعد سکه‌های جمع‌آوری‌شده به سازمان خیریه کاتولیک رم، کاریتاس، اهدا می‌شود. این اقدام کمک بزرگی برای خیریه بود و هم‌اکنون ۱۵ درصد از بودجه سالانه آن را تشکیل می‌دهد.

سازمان از این پول برای کمک به فقرا و نیازمندان شهر استفاده می‌کند و سوپ‌پزخانه‌ها، پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها، سوپرمارکت‌های رایگان و پروژه‌های دیگر را تأمین مالی و به خانه سالمندان، غذاخوری‌ها و دندان‌پزشکی برای ساکنان فقیر حومه شهر کمک می‌کند.

سرنوشت سکه‌های پرتاب‌شده به فواره تروی

کد خبر 740367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.