معاینات پزشکی زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در کردستان آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از آغاز معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، پیام جلالی با اشاره به آغاز روند انجام معاینات پزشکی زائران حج تمتع، اظهار کرد: طی برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور، متقاضیان حج تمتع قبل از اعزام باید معاینات پزشکی را انجام داده و استطاعت جسمی آن‌ها توسط پزشکان معین تأیید شود و سپس اقدامات سفر را انجام دهند.

وی افزود: معاینات پزشکی قبل از اعزام حجاج برای ۱۲۰۰ زائر حج تمتع در محل جمعیت هلال احمر کردستان واقع در خیابان اکباتان آغاز شده که روزانه در دو نوبت صبح و عصر با حضور پزشکان مجرب و با سابقه در سنندج و شهرستان‌ها انجام می‌شود و در ادامه معاینات، واکسیناسیون حجاج هم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان خاطرنشان کرد: در صورت احراز استطاعت و تأیید توانایی جسمانی و روانی متقاضیان، اسامی آنان در سامانه ثبت معاینات ثبت می‌شود تا بتوانند در ادامه ثبت نام قطعی، حج ۱۴۰۳ را انجام دهند.

جلالی ادامه داد: زائران در مراسم حج باید برنامه‌های سفر را جدی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عمل کنند و در جلسات آموزشی کاروان شرکت کرده و معاینات پزشکی قبل از سفر را با دقت انجام دهند.

وی اضافه کرد: زائران همچنین باید پرونده سلامت تشکیل داده و از پزشک کاروان درخواست کنند که تمامی بیماری‌ها را به صورت کامل در پرونده پزشکی آن‌ها درج کند چون این اقدام برای دسترسی سریع پزشکان به پرونده الکترونیکی ضرورت دارد.

کد خبر 740299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.