اقامت پنج هزار نفر در اقامتگاه‌های کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از پنج هزار مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های شهرستان مستقر شدند.

احمد دانایی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: در تعطیلات نوروز بیش از پنج هزار نفر در اقامتگاه‌های کاشان اقامت کردند که از این تعداد سه هزار و ۷۲۰ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و تأسیسات گردشگری شهرستان مستقر شدند.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۳۲۰ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی کاشان در این مدت افزود: در کنار معرفی جاذبه‌های گردشگری، ۱۷ غرفه بازارچه صنایع‌دستی نیز در شهرستان راه‌اندازی شده است که به ارائه صنایع‌دستی و محصولات مزیت‌دار کاشان به عنوان سوغات می‌پردازند.

وی یادآور شد: مسافران می‌توانند برای اطلاع از خانه مسافرهای مجوز دار با شماره ۰۳۱۵۵۲۲۰۰۱۱ تماس بگیرند همچنین از طریق این شماره می‌توانند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: ۱۲۰ واحد تأسیسات گردشگری با بیش از ۸۰۰ اتاق و ظرفیت اسکان سه هزار و ۲۰۰ نفر در کاشان در حال ارائه خدمات به مسافران و گردشگران هستند.

دانایی‌نیا افزود :۱۱۰ آموزشگاه با بیش از یک‌هزار کلاس درس و پنج کمپ موقت با ظرفیت تقریبی حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از دیگر ظرفیت‌های کاشان برای اسکان مسافران نوروزی است.

وی گفت: افرادی که خانه‌هایی با امکانات لازم برای اجاره دادن دارند می‌توانند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان مجوزی تحت عنوان خانه مسافر دریافت و اقدام به اجاره دادن خانه خود به مسافران کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کاشان با بیان اینکه خانه مسافرها کد و قیمت مخصوص دارند و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند، افزود: از مسافران می‌خواهیم از اسکان در خانه‌های شخصی که مجوز ندارند، خودداری کنند.

دانایی‌نیا گفت: وجود آثار تاریخی، مذهبی و جاذبه‌های طبیعی موجب شده است تا هر سال کاشان پذیرای خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

کد خبر 740234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.