بازدید هفت هزار گردشگر داخلی و خارجی از نوروزگاه‌های عشایری گلستان

سرپرست اداره کل امور عشایر گلستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون افزون بر هفت هزار گردشگر داخلی و خارجی با حضور در نوروزگاه‌های استان با زندگی عشایری بیشتر آشنا شده‌اند و افطار و سحر مهمان سیاه چادرها شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایری گلستان، احمد پرتانی اظهار کرد: پنج چادر عشایر کرد و آلاچیق عشایر ترکمن گلستانی با هدف استقبال و پذیرایی از گردشگران نوروزی با غذاها و شیرینی‌های محلی به ویژه ساعات افطار و سحر از بیست‌وهشتم اسفند سال گذشته در ورودی و مرکز شهرستان‌های گنبدکاووس، گالیکش و مراوه‌تپه برپاست.

وی افزود: مسافران و اهالی بومی منطقه با حضور در این نوروزگاه‌ها با انواع محصولات لبنی و صنایع دستی عشایر گلستان و غذاهای محلی و شیرینی و دمنوش گیاهان دارویی در کنار آداب و فرهنگ جامعه عشایری آشنا می‌شوند.

سرپرست اداره کل امور عشایری گلستان ادامه داد: همچنین در این مدت، پنج هزار و ۵۸۵ نفر محصولات ارائه شده در چادرهای عشایری ویژه نوروز را خریداری کردند.

وی در خاتمه یادآور شد: گلستان یکی از استان‌های عشایری کشور است که چهار هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع این استان زندگی می‌کنند.

کد خبر 740233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.