سو استفاده از کودک ۱۳ ساله برای فروش و جابه‌جایی مواد مخدر

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از سو استفاده از کودک ۱۳ ساله برای فروش و جابه‌جایی مواد مخدر در قالب تکدی‌گری خبر داد.

محمود افتخاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: طی عملیات جمع‌آوری کودکان کار و متکدیان که در تاریخ نهم فروردین انجام شد، یک کودک ۱۳ ساله که مشغول به تکدی‌گری بود، شناسایی و در مرحله غربالگری و ساماندهی از وی مقداری مواد مخدر و مبلغ دو میلیون و سیصد هزار تومان کشف شد.

وی افزود: طی هماهنگی با عوامل انتظامی پس از ساماندهی و ثبت اطلاعات اولیه فرد مذکور توسط سازمان برای بررسی جزئیات بیشتر تحویل عوامل انتظامی قرار گرفت.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: متأسفانه حس دلسوزی شهروندان به این افراد باعث افزایش پدیده تکدی‌گری و در این بین سو استفاده برای خرید و فروش و مواد مخدر در چهارراه‌ها و معابر شهری می‌شود که در ظاهر تکدی‌گری می‌کنند.

افتخاری‌فرد ادامه داد: این افراد در واقعیت اقدام به خریدوفروش مواد مخدر می‌کنند و در برخی موارد جز باندهای خرید و فروش مواد قرار می‌گیرند.

وی افزود: کمک نکردن شهروندان به این افراد باعث کاهش حضور آنها این افراد سو استفاده‌گر شده و به تبع آن چرخه فروش و توزیع مواد از طریق کودکان نیز از بین می‌رود.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: طبق آمار موجود، در شهر اراک ۸۰ درصد متکدیان به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر مصرف فروش مواد مخدر هستند و از کودکان برای اهداف پلید خود حتی گاهاً به صورت تهدید و اجبار و یا تنبیه بدنی سوءاستفاده می‌کنند.

کد خبر 740224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.