ایران اسلامی در حال فتح قله‌های پیشرفت است

امام جمعه شهرستان مبارکه گفت: ایران اسلامی امروز با تکیه بر جوانان توانمند و مردم همیشه در صحنه در حال فتح قله‌های پیشرفت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی، امروز _جمعه، دهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع مبارکه با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین، یکی از روزهای بزرگ و به یادماندنی در تاریخ ایران است و در این روز با برپایی انتخابات، ۹۸ درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم، تهاجم فرهنگی و توطئه‌های مختلف سعی داشتند به روحیه جهادی و اعتقادی مردم ضربه بزنند که هیچ‌گاه موفق نشدند.

امام جمعه مبارکه با تأکید بر نگه داشتن حرمت سالروز شهادت حضرت علی (ع) و تقارن آن با روز طبیعت ادامه داد: شب قدر از شب‌های بسیار مهمی است که در قرآن تاکید فراوان به آن شده و با توجه به تقارن شب قدر با روز طبیعت باید حرمت این شب به بهترین شکل نگه داشته شود.

وی اضافه کرد: همه ما باید تلاش کنیم در این روز بی‌حرمتی به ساحت مقدس مولا علی (ع) و ماه مبارک رمضان صورت نگیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به شب‌های قدر عنوان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی برای نزدیکی به خداوند است و روزهای رمضان آرام آرام سپری می‌شود و روزه‌داری، نماز و قرائت قرآن در مجالس و محافل و شخصی، همراه با تدبر در آیات و توجه به دعاهای این ماه، به معنای نزدیک شدن به خدا است.

وی افزود: اوج نزدیکی انسان به خداوند در شب‌های قدر است و درک این شب‌ها، بسیار مهم است.

امام جمعه مبارکه همچنین با اشاره به قطعنامه شورای امنیت در مورد فلسطین افزود: دولت آمریکا می‌گوید این قطعنامه الزام‌آور نیست و این در حالی است که زنان و کودکان فلسطینی قطعه قطعه شده‌اند.

وی تاکید کرد: سازمان دفاع از حقوق بشر نباید به این جمله تاکید کند و برای کشور متجاوز اسرائیل مجازات در نظر بگیرند چرا که جنایت جنگی انجام دادند.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: امسال باید روز قدس به بهترین شکل و به صورت ویژه برگزار شود و با سر دادن شعارهایی علیه دشمنان در محکومیت آمریکا و اسرائیل تاکید شود که بدون شک تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر 740216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.