مردم ایران در سال ۵۸ به جمهوری اسلامی رای دادند

امام جمعه بجنورد رفراندوم سال ۵۸ را یک عید برای مردم ایران دانست و گفت: مردم در آن روز به جمهوری اسلامی آری و به تفکرات غربی نه گفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز _ جمعه دهم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) دستور برگزاری همه‌پرسی را دادند و مردم با حضور حماسی خود به استقرار حکومت جمهوری اسلامی رأی آری دادند.

وی افزود: برخی از افراد می‌خواستند، جمهوری دموکراتیک روی کار بیاید اما مردم خواهان استقرار حکومت جمهوری اسلامی و تبلور مردم سالاری دینی بودند.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: ملت غیور ایران در روز ۱۲ فروردین با رأی به حکومت دینی هر گونه اندیشه غربی را نفی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی تصریح کرد: ۱۲ فروردین برای مردم ایران عیدی بزرگ است زیرا که در این روز بهترین سرنوشت برای مردم رقم خورد.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه امام علی (ع) الگوی بی‌نظیری برای مدیران است، گفت: خطبه‌های حضرت علی (ع) و کتاب نهج‌البلاغه سرشار از نکات آموزنده است که باید همه آنها را خوانده و به آن عمل کنیم.

وی افزود: هر بخشی از این کتاب درس‌های فراوانی برای ما دارد، به گونه‌ای که مسئولان باید مردم‌داری را از نامه‌های امام علی (ع) به مالک اشتر بیاموزند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در سال‌جاری روز طبیعت با روز شهادت امام علی (ع) مصادف است، خاطرنشان کرد: گرچه مردم ما متدین هستند اما لازم است توصیه کنیم در این روز حرمت‌ها بیشتر حفظ شود و مردم سعی کنند بیشتر در مراسم‌های دینی شرکت کنند.

کد خبر 740209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.