بازدید بیش از ۵۷۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی تاریخی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی و از بیست‌وپنجم اسفند تا نهم فروردین، ۵۷۰ هزار و ۳۴۶ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛ عطا حسن‌پور اظهار کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی و از بیست‌وپنجم اسفند تا نهم فروردین، ۵۷۰ هزار و ۳۴۶ گردشگر و مسافر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان بازدید کردند که از این تعداد مسافر نوروزی و گردشگر ۲۹۰ هزار و ۸۵۲ نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۸۵ هزار و ۶۲۹ نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

حسن‌پور تصریح کرد: همچنین در مدت یاد شده ۱۲۵ هزار و ۲۷۲ مسافر نوروزی در اقامتگاه‌های استان اسکان و اقامت پیدا کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اضافه کرد: از این تعداد ۹۱ هزار و ۱۵۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی، ۳۱ هزار و ۳۵۵ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و ۲ هزار و ۷۶۰ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشته‌اند.

حسن‌پور افزود: همچنین در مدت یاد شده ۲۶۶ مورد بازدید نظارتی در سطح استان انجام گرفته که از این تعداد ۱۷۸ مورد از مراکز اقامتی و ۶۰ مورد از مراکز پذیرایی بین راهی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: در بازدیدهای نظارتی انجام شده ۲۳ مورد تذکر و دو مورد اخطار کتبی صادر شده است.

کد خبر 740205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.