حرمت ایام شهادت امیرالمومنین(ع) نباید شکسته شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: روز سیزده بدر امسال مصادف با ایام شهادت امیرالمومنین (ع) است و باید مواظبت کنیم که حرمت‌ها شکسته نشوند و رعایت حرمت این روز امتحان الهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _جمعه دهم فروردین_ در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی شهرستان ارومیه با توجه به شعار سال اظهار کرد: باید از اجناس ایرانی استفاده کنیم چرا که جنگ اقتصادی است و همه باید در این امر مشارکت کنند و تولیدکنندگان نیز اجناس خوبی تولید کنند.

وی افزود: مسئولان قضائی باید جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه شهرستان ارومیه گفت: منطقه آزاد ماکو آن طور که باید فعال باشد نیست و باید با مشارکت همه نسبت به فعال‌سازی این منطقه اقدام شود.

قریشی عنوان کرد: دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی است و ۵۰ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل مردم دعوت به رأی دادن به نظام اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی با وجود همه فشارها و تحریم‌ها معجزه است.

قریشی یادآور شد: یمن و غزه با حمایت‌های انقلاب اسلامی است که می‌توانند در برابر صهیونیسم مقابله و مقاومت کنند و پیروزی در نهایت متعلق به مردم غزه است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن روز قدس تأکید کرد: خداوند همه کسانی را که در این روز در خانه نشسته و بیرون نیایند ذلیل خواهد کرد و باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

وی اظهار کرد: روز سیزده بدر امسال مصادف با ایام شهادت امیرالمومنین (ع) است و باید مواظبت کنیم که حرمت‌ها شکسته نشوند و رعایت حرمت این روز امتحان الهی است.

قریشی از مسئولان فرهنگی مطالبه کرد تا نسبت به برگزاری کلاس‌های نهج‌البلاغه و انتشار تفاسیری از این کتاب تلاش و اهتمام داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به خصوصیات امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: از نظر ساده‌زیستی و عدالت نظیری همچون امیرالمومنین (ع) در عالم هستی وجود ندارد و همه مبهوت شخصیت و سبک زندگی این امام معصوم هستند.

قریشی ادامه داد: باید زوایای مختلف زندگی امام علی (ع) مطالعه شود و همه مسلمانان به ویژه مسئولان سبک زندگی این امام معصوم را الگوی خودشان قرار دهند.

کد خبر 740182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.