بازارچه رباط صاحب پاتوق شهری شد

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: با اتمام عملیات احداث پاتوق شهری با مساحت ۸۶۰ مترمربع در بازارچه خیابان رباط محله چشمه کساره فضایی متنوع درخور شهروندان این محله ایجاد شده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت پاتوق‌های شهری اظهار کرد: پاتوق شهری رسانه‌ای قلمداد می‌شد که از زمان‌های گذشته در کشور شکل گرفت و افراد جامعه را برای اطلاع‌رسانی به دور هم جمع می‌کرد، همچنین پاتوق شهری بیشتر در مکان‌های تاریخی شکل می‌گرفت و حکومت‌ها برای نتیجه مطلوب و گردآوری افراد در کنار ابنیه‌های تاریخی احداث می‌کردند و همچون آن را می‌توان در کنار مناره‌های تاریخی ساربان و چهل دختر شهر اصفهان پیدا کرد.

وی افزود: در بعضی از نقاط شهری زمین‌هایی وجود دارد که با توجه به محل تردد شهروندان نمی‌توان از آن به‌عنوان فضای سبز شهری استفاده کرد، از این‌رو بهترین گزینه تبدیل آن به پاتوق شهری بوده و در سال‌های اخیر ساخت آن در این کلان‌شهر باب شده است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان تاکید کرد: اغلب با ایجاد باغچه، فضای سبز کوچک و با نصب نیمکت‌ها و آب‌نماها، محیط دل انگیزی برای شهروندان فراهم کرده، همچنین این محیط هنوز به پاتوق تبدیل نشده است، بلکه شهروندان با حضور خود و ایجاد خصوصیات و رفتارهای خاص این محیط را به محلی خاطره انگیز با هویت خاص به پاتوق تبدیل می‌کند.

بازارچه رباط صاحب پاتوق شهری شد

باقری گفت: سال گذشته با احداث دو پاتوق شهری میدان جمهوری و جنب بیمارستان سوانح سوختگی خیابان کاوه، محیط‌های امنی برای عابران ایجاد شد و در پایان سال نیز سومین پاتوق در بازارچه خیابان رباط مقابل مجتمع مهدیه اصفهان احداث شد.

وی با اشاره به هزینه ۱۱ میلیارد ریالی احداث پاتوق شهری خیابان رباط محله چشمه کساره ادامه داد: این پاتوق به مساحت ۸۶۰ متر مربع ایجاد شد و حدود ۳۰۰ مترمربع آن به فضای سبز اختصاص داده شد و مابقی با جداسازی جداول سنگی و سنگ فرش با تجهیزات مبلمان شهری تکمیل شد.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای نخستین‌بار در این منطقه، پاتوق شهری با ظرفیت پارکینگ خودرویی احداث شده به طوری که با جدول‌گذاری، نسبت به احداث پارکینگ با ظرفیت ۱۵ خودرو اقدام شده است تا شهروندان برای استفاده از آن بتوانند خودرو خود را در محیط امن پارک کنند.

کد خبر 740179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.