تبدیل منطقه متروک صنعتی سوئد به فضای سبز با مشارکت مردم

گوتنبرگ سوئد با مشارکت مردم یک واحه سبز ایجاد کرده است که برای سبز کردن آن از درختانی بهره برده است که در مناطق ساخت‌وساز، احتمال قطع شدنشان وجود داشت. سوئد با جابه‌جایی این درختان، علاوه بر کاهش هزینه‌ها، زندگی دوباره‌ای به آن‌ها بخشیده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مقامات شهری گوتنبرگ ضمن اعلام خبر افتتاح واحه سبز جدید در ژوئن طی جشن‌های چهارروزه، از ساکنان برای شرکت در برنامه‌های افتتاحیه دعوت کردند.

منطقه ایجاد این واحه طی بیش از ۱۰ سال گذشته یک منطقه صنعتی متروک بود که در حال حاضر تلاش‌های شهرداری گوتنبرگ آن را به یک نقطه سرسبز و خوشایند در قلب شهر تبدیل کرده است. مسئولان شهر خاطرنشان کردند که این تغییر عظیم با همکاری و مشارکت ساکنان در تمام مراحل پروژه ممکن شد.

بیش از ۵۰ درخت از سایر مکان‌هایی که تحت ساخت‌وساز قرار دارند به جای قطع شدن به این پارک منتقل شده‌اند که بعضی از آن‌ها تقریباً ۵۰ سال قدمت دارند. این اقدام ضمن کاهش هزینه‌ها، پارک جدید را بالغ‌تر نشان می‌دهد.

گوتنبرگ علاوه بر سبزتر کردن منطقه، یک حمام عمومی با استخرهای نمکی و شیرین ساخته است که خواص درمانی دارند و تأکید کرد که استخر آب شیرین را می‌توان گرم کرد.

تبدیل منطقه بزرگ صنعتی سوئد به فضای سبز  با مشارکت مردم

واحه سبز جدید پاسخ گوتنبرگ به درخواست ساکنان برای سرسبزی بیشتر در مرکز شهر و دسترسی به حمام عمومی محسوب می‌شود که از طریق گفت‌وگو با ساکنان برنامه‌ریزی شده است و به‌صورت رایگان در دسترس بازدیدکنندگان خواهد بود.

مسئولان شهری گوتنبرگ اعلام کردند که در طول جشن افتتاحیه چهار روزه، بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت که یوگا، ماهی‌گیری، قایقرانی، ورزش گروهی و مواردی از این قبیل را امتحان کنند و در طول این مدت از غذاها و نوشیدنی‌هایی که در سه ماشین مخصوص حمل غذا ارائه می‌شوند، لذت ببرند.

شهرداری پیش از این نیز به‌منظور سبزتر کردن مناطق شهر و فراهم آوردن فرصت‌های تفریحی و ورزشی بیشتر برای خانواده‌ها به توسعه دو پارک جدید پرداخته بود که یکی با هشت هزار متر مربع مساحت ضمن پناه دادن به انواع گیاهان همیشه سبز و جانوران به مناطق پیک‌نیک، دیوار کوهنوردی، زمین‌های بازی و مکان‌های گفت‌وگو مجهز است و دیگری با مساحتی بالغ بر دوهزار مترمربع دارای فضاهای تفریحی و موانع صوتی است تا منطقه را برای گذراندن اوقات فراغت در آرامش مناسب سازد. این پارک همچنین به نحوی طراحی شده است که به‌عنوان یک حائل در برابر سیل عمل کند.

تبدیل منطقه بزرگ صنعتی سوئد به فضای سبز  با مشارکت مردم

کد خبر 740137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.