معابر منطقه ۸ اصفهان ایمن‌سازی شد

مسئول ستاد خدمات سفر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: ایمن‌سازی معابر منطقه به‌منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور شهروندان با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال همزمان با آغاز سال جاری انجام شده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی معابر به‌ویژه دماغه‌ها و نقاط اتصال معابر اظهار کرد: در تحقیقات به عمل آمده در بیشتر کشورهای دنیا، اهمیت دادن به تأثیر رنگ‌ها در محیط، قدرت آشکارسازی و استفاده از رنگ‌های متضاد و بازتاباننده نور و شبرنگ‌ها در محیط رانندگی، به میزان زیادی نشان داده که سوانح و تلفات رانندگی با کاهش چشمگیری روبرو بوده است.

وی افزود: حدود ۹۰ درصد اطلاعات انسان از طریق دیداری صورت می‌گیرد و نوع رنگ نیز در راستای زودتر دیده شدن همچون رنگ زرد نسبت به سایر رنگ‌ها تأثیر مضاعف دارد که علاوه بر تأثیرات روحی بر راننده می‌تواند هشدارها را به راننده با زودتر دیده شدن تفهیم و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کند.

مسئول خدمات دائمی سفر منطقه هشت شهرداری اصفهان ضمن اشاره به اصلاح هندسی‌های ترافیکی تصریح کرد: یکی از دلایل در بروز حوادث را می‌توان به زوایای ورود و خروج معابر به‌ویژه معابری که با سرعت وسایل نقلیه همراه است اشاره کرد که این زوایا با اصلاح هندسی باید برطرف و پس از آن با اجرای عملیات خط کشی و یا احداث موانع رنگی میزان حوادث احتمالی آن را به حداقل رساند.

علی باقری ادامه داد: با نزدیک شدن به نوروز و حجم بالای تردد در بزرگراه‌ها که به‌طور معمول با ورود مسافران نوروزی و بی‌اطلاع نسبت به معابر شهر اصفهان همراه است، روبه‌رو می‌شویم که سعی شده است عملیات آشکارسازی و ایمن‌سازی با حداکثر ظرفیت ممکن در این منطقه اجرا شود.

معابر منطقه ۸ اصفهان ایمن‌سازی شد

وی افزود: خط‌کشی طولی معابر اصلی بیش از ۶۰ هزار متر در خیابان‌های اصلی و ورودی شهر همچون خیابان‌های کاوه، امام خمینی، بزرگراه شهید ردانی‌پور همچنین خیابان‌های جابر، ۵ آذر، رزمندگان، هدایت، شهید باهنر و معابر دیگر انجام شده است.

مسئول خدمات دائمی سفر منطقه هشت با اشاره به نصب ۶۰۰ بولارد ترافیکی گفت: بولارد از تجهیزات ترافیکی به رنگ نارنجی است که رانندگان را از فواصل دور مطلع می‌کند که به تقاطع ورودی و خروجی نزدیک می‌شوید، عملیات نصب بولارد با حجم قابل توجهی در اکثر معابر اصلی و فرعی سطح منطقه انجام شده است.

باقری با اشاره به هزینه ۱۲ میلیارد ریالی تجهیزات ترافیکی نصب شده و عملیات خط‌کشی ترافیکی در پایان سال ۱۴۰۲ افزود: از دیگر اقدامات انجام شده ترافیکی، اصلاح هندسی ورودی گلزار شهدای مارچین در خیابان بهارستان غربی است که در ساعاتی از روز با توجه به وجود ورزشگاه، جایگاه بنزین و ورودی گلزار شهدای مارچین از ترافیک بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معابر فرعی در قسمت کندرو بزرگراه شهید ردانی‌پور وجود دارد و برای ورود و خروج ایمن خودروها معمولاً با مشکل روبرو است، امیدوارم در سال جاری نسبت به اصلاح هندسی این معابر نیز اقدامات شایسته‌ای انجام شود.

کد خبر 739962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.