بانک‌ها سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند

استاندار خراسان‌ شمالی گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۳ بانک‌های استان با کارشناسی و به‌صورت علمی سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند تا سطح توقع استان از اعتبارات کشوری و بانک مرکزی معلوم و درخواست شود و گام‌های اساسی در جهش تولید استان برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد ‏ امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اظهار کرد: فعال شدن صنایع راکد، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و تکمیل پروژه‌ها و تحقق جهش تولید در استان نیازمند تسهیلات است‬ و نقش بانک‌ها در این خصوص بسیار ویژه است.

وی با قدردانی از عملکرد سال ۱۴۰۲ بانک‌های استان افزود: گاهی برخی صنایع و واحدهای تولیدی کوچک برای فعالیت، نیازمند حداقل تسهیلات هستند که باید تأمین شود.

استاندار خراسان‌شمالی بیان کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۳ بانک‌های استان با کارشناسی و به صورت علمی سقف خط اعتباری مورد نیاز خود را مشخص کنند تا سطح توقع استان از اعتبارات کشوری و بانک مرکزی معلوم و درخواست شود و گام‌های اساسی در جهش تولید استان برداشته شود.

رضا طهماسبی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها خراسان شمالی نیز در این جلسه بانک‌ها را بازوی اقتصادی دولت خواند و عملکرد بانک‌ها در نسبت مصارف به منابع در سال گذشته را تشریح کرد و گفت: تعداد صنایع بزرگ استان محدود هستند اما منابع همین صنایع نیز در استان متمرکز نیست.

وی با بیان اینکه خواستار اعتماد این صنایع به بانک‌های استان و کمک آن‌ها به منابع بانک‌های استان هستیم، گفت: بانک‌های استان با تمام توان و بضاعت خود برای کمک به پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان آماده‌اند.

کد خبر 739946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.