هفته‌ای ایمن و بدون حادثه را در کوه صفه پشت سر گذاشتیم

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت: هفته اول ایام نوروز و سال جدید هفته‌ای بدون حادثه بوده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به تشکیل ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان صفه با همکاری سه‌جانبه شهرداری منطقه پنج، گروه امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان سازمان آتش‌نشانی و هیئت کوهنوردی شهرستان اصفهان، هفته اول ایام نوروز و سال جدید هفته‌ای بدون حادثه بوده است.

وی افزود: در این هفته با استقرار ۲۰ نفر نیروهای گروه امداد و نجات در ارتفاع آتش‌نشانی و ۶۵ نفر از نیروهای کوه‌یار که از مربیان کوهنوردی هستند، تعداد ۱۷۳۹ مورد تذکر و راهنمایی گردشگران نوروزی انجام شده است.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این نیروها از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۸:۰۰ در کمپ امداد و نجات کوهستان، پناهگاه کوهنوردی هیئت کوهنوردی در کوه صفه و نقاط اصلی، مهم و حادثه‌خیز مسیرهای کوه صفه مستقر شده و به راهنمایی و دادن آموزش و تذکرهای لازم به گردشگران می‌پردازند.

کارگر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه از علل مهم وقوع حوادث کوهنوردی، آشنا نبودن افراد با مسیرهای ایمن و آموزش ندادن اصول اولیه کوه‌پیمایی و کوهنوردی است، استفاده از نیروهای کوه‌یار، نقش بسزایی در راهنمایی گردشگران و رخ ندادن حوادث ناگوار داشته است.

وی گفت: از تمام مسافران نوروزی و گردشگران علاقه‌مند به کوهستان خواهشمندیم با رعایت مسائل ایمنی از نیروهای امداد و نجات کوهستان و کوه‌یاران راهنمایی خواسته و به هشدارها و تذکرات آن‌ها توجه کنند تا لحظات خوش، ایمن و دور از هر گونه حادثه را در کوه صفه سپری کنند.

کد خبر 739844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.