اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور

دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گردوغبار گفت: برگزاری اجلاس مقابله با طوفان‌های ماسه و گردوغبار مهم‌ترین اقدام ما در راستای دیپلماسی محیط زیستی دولت بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی محمد طهماسبی بیرگانی درباره اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور، اظهار کرد: این اقدام زمانی مهم‌تر شد که «قطعنامه اجلاس تهران» در سازمان ملل تصویب و به الزام جهانی برای اقدام علیه گردوغبار تبدیل شد.

وی افزود: بخش دیگر از وظایف مربوط به کنترل کانون‌های گردوغبار داخلی و در تعامل با سایر دستگاه‌ها بود که تعداد ۱۰ جلسه ستاد ملی گردوغبار با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو این ستاد برگزار شده است.

دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گردوغبار ادامه داد: نتیجه اجرای برنامه‌های تدوین شده مقابله با گردوغبار در ۲۹ استان کشور شامل اجرای ۲۰۹۰۲۶ هکتار حفاظت، قرق و مدیریت چرا، ۱۰۰ کیلومتر تله رسوب‌گیر، ۴۰۴۹۶ هکتار مراقبت و آبیاری، ۴۵۰ هکتار بوته‌کاری، ۶۱۴۲ هکتار مدیریت رواناب‌ها همراه بذرکاری، ۱۳۷۰۰ مترمکعب عملیات لایروبی، راهبری و تعمیر قطعات ۴۳ ایستگاه پایش گردوغبار و ۶۵ نمونه جهت انجام آنالیز ترکیبات ذرات گردوغبار بوده است.

طهماسبی بیرگانی به طراحی و ساخت ۱۰۰ دستگاه اندازه‌گیری غبار ریزشی از شرکت‌های دانش بنیان ایرانی اشاره کرد و از تهیه شیوه‌نامه‌های مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و ملاحظات زیست محیطی توسعه و بهره‌برداری از معادن از حیث میزان آلایندگی و حساسیت مناطق نسبت به تولید گردوغبار و ابلاغ آن به استان‌ها و دستگاه‌های مرتبط اجرایی کشور خبر داد.

دبیر ستاد ملی سیاست‌گذاری و هماهنگی مدیریت مقابله با پدیده گردوغبار خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲.۷۰۵ میلیارد ریال اعتبارات مربوط به عملیات اجرایی مقابله با گردوغبار به دستگاه‌های ذیربط توزیع شده است.

کد خبر 739790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.