انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در  هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان از انهدام باند بین‌المللی قاچاق ماشین‌آلات راه‌سازی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی و در نتیجه اقدام به‌موقع مأموران فراجا، یک باند بزرگ بین‌المللی فعال در حوزه قاچاق دستگاه‌های سنگین راه‌سازی، شناسایی و منهدم شد.

وی افزود: اعضای این باند با استفاده از اسناد جعلی، ماشین‌آلات سنگین و دستگاه‌های راه‌سازی را از کشورهای همسایه وارد می‌کردند و با انتقال به استان‌های مرکزی کشور به فروش می‌رساندند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: تاکنون ۱۲ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شده‌اند و برای دو نفر نیز که ساکن خارج از کشور هستند، اعلان قرمز صادر شده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴ عدد از این ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی قاچاق توقیف شده‌اند و ۳۳۱ دستگاه دیگر نیز شناسایی و محل به‌کارگیری آن‌ها مشخص شده است که به‌زودی توقیف خواهند شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: ارزش مالی ماشین‌آلات راه‌سازی کشف شده بیش از پنج هزار میلیارد تومان است.

قهرمانی یادآور شد: قاچاقچیان در تمام مراحل از اقدامات مجرمانه خود تحت رصد چتر اطلاعاتی فراجا بوده‌اند و در زمان مقتضی با عملیات انجام شده توسط حافظان نظم و امنیت کشور شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: همراهی، همدلی و تعامل همه اعضای شورای تأمین و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی موجب شده است که فضای استان برای قاچاقچیان و مجرمان ناامن و در همه حوزه‌ها توفیقات خوبی در خصوص پیشگیری و مقابله با انواع جرایم محقق شود.

کد خبر 739695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.