پایش زیست‌محیطی ۳۱۷۰ واحد صنعتی و خدماتی استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته ۳۱۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خوداظهاری قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست این استان، یوسف یوسفی اظهار کرد: در این مدت، ۷۰۸ فقره اخطاریه رفع آلودگی زیست‌محیطی در استان مرکزی صادر شد و تعدادی از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی متخلف به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات محیط زیست و تداوم آلودگی، به مقام‌های قضائی معرفی شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی از پایش واحدهای صنعتی و تولیدی، برخورد با واحدهای متخلف و شناسایی واحدهای آلاینده است، افزود: پایش‌های محیط زیست از واحدهای صنعتی در ایام نوروز تشدید می‌شود و انتظار است همه واحدهای صنعتی و تولیدی این استان ضوابط زیست‌محیطی را برای افزایش سلامت عمومی رعایت و در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۳۱۷۰ واحد تولیدی، صنعتی و خدماتی به صورت مستمر مورد پایش و خوداظهاری قرار گرفته‌اند.

یوسفی افزود: قانون‌گذار پیشگیری و جلوگیری از هرگونه آلودگی محیط زیست، را جزو وظایف سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی کرده است و رعایت ضوابط محیط زیستی یکی از شروط اصلی و لازم تداوم فعالیت‌های واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران و دارا بودن رتبه چهارم صنعت کشور، دارای ۳۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

کد خبر 739666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.