نزدیک به ۵ میلیون نفر مسافر نوروزی از اماکن مذهبی تاریخی و طبیعی فارس بازدید داشتند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از چهار میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان خبر داد و گفت: طبق آمارهای ارائه ‌شده تاکنون بیش از ۷۸۱ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز_ سه شنبه هفتم فروردین_ با اشاره به بازدید بیش از چهار میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی، طبیعی این استان اظهار کرد: طبق آمارهای ارائه شده تاکنون بیش از ۷۸۱ هزار و ۹۳۴ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید داشته‌اند که این بازدیدها از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا روز گذشته ششم فروردین از تمام اماکن تاریخی فرهنگی این استان است.

وی افزود: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ازآن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۶۲ هزار و ۳۸۹ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اضافه کرد: با توجه به‌شدت بارندگی‌ها بازهم شاهد حضور مسافران و بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی و فرهنگی استان بودیم.

ثابت‌اقلیدی تصریح کرد: در روز گذشته نیز بیش از ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۱۳ هزار و ۲۳۶ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۵ هزار و ۴۰۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی بازدید داشتند.

وی همچنین در خصوص آمارهای اقامت و اسکان مسافران نوروزی در بازه زمانی مذکور افزود: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۷ نفر شب رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۲۲ مورد ثبت شده است.

فروش ۶ میلیاردی صنایع‌دستی فارس از ۴۰ بازارچه نوروزی این استان

ثابت‌اقلیدی همچنین در ادامه سخنان خود از فروش بیش از شش میلیارد تومان صنایع دستی و هنرهای سنتی در بازارچه‌های صنایع‌دستی نوروزی در این استان خبر داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان ۴۰ بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع‌دستی فعال است، خاطر نشان کرد: این بازارچه‌ها هم‌زمان با آغاز تعطیلات نوروزی در سراسر استان برپاشده است و طبق آمارهای ارائه شده تاکنون فروش محصولات صنایع‌دستی در این بازارها به بیش از شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: در حال حاضر در این بازارچه‌های نوروزی بیش از ۲۲۰ غرفه صنایع دستی فعال است.

ثابت اقلیدی افزود: بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نوروزی در کنار آثار شاخص گردشگری و تاریخی سراسر استان راه‌اندازی شده است که هدف از برپایی آن‌ها معرفی و فروش محصولات و تولیدات هنرمندان و صنعتگران استان است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از غرفه‌های بازارچه‌ها نیز تولید محصولات به‌صورت زنده (ورک شاپ) صورت می‌گیرد، ادامه داد: هم‌اکنون در اماکن شاخص تاریخی و گردشگری مانند مجموعه فرهنگی حافظ و سعدی، ارگ کریم‌خانی در شیراز و شهر تاریخی بی شاپور در کازرون، محوطه‌های جهانی پاسارگاد و تخت جمشید همچنین شهرستان‌های داراب، فیروزآباد و تیمچه صرافیان آباده این نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های عرضه محصولات دست‌ساز هنرمندان فارس برپا شده است.

کد خبر 739400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.