ارائه خدمات امدادی هلال احمر به مسافران نوروزی تا ۱۷ فروردین ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: با شعار همراه‌تان هستیم از بیست و چهارم اسفند سال گذشته در حوزه‌های خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان آغاز شده و روند ارائه خدمات در این استان تا هفدهم فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.

حکمت هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اجرای طرح نوروزی اظهار کرد: با شعار همراه‌تان هستیم از بیست و چهارم اسفند سال گذشته در حوزه‌های خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزش، بخش‌های مختلف درمانی و داوطلبان آغاز شده و روند ارائه خدمات در این استان تا هفدهم فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خدمات امدادی در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، داوطلبانه و درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال احمر استان زنجان جریان دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم‌های عملیاتی از بیست و چهارم اسفند سال گذشته تا پایان ششم فروردین در قالب ۴۸ تیم ۱۲۹ نفره به هموطنان متأثر از حوادث خدمات ارائه دادند.

وی ادامه داد: امدادگران در این عملیات‌ها چهار مصدوم را به مراکز درمانی منتقل و پنج نفر اقدامات درمانی در محل دریافت کردند و شش نفر گرفتار در داخل خودرو رهاسازی کردند، همچنین در ۳۱ عملیات امدادرسانی ۲۶ دستگاه آمبولانس و ست نجات هیدرولیک به کارگیری شده است و با حضور ۴۵۰ نفر از اعضای جوانان در ۱۱ پست ثابت و سیار استان ۱۳ هزار و ۷۱۹ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه بهره مند شدند.

هاشمی خاطرنشان کرد: پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون، پویش سبز، بهره‌مندی از فضای دوستدار کودک، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزش مهارت‌های ایمنی و کمک‌های اولیه از طرح‌های مختلف خدمات خدمات بشردوستانه و فعالیت تیم سحاب بوده است.

وی از برپایی هفت پست ثابت آموزشی در سطح استان زنجان در قالب طرح نوروزی خبر داد و تصریح کرد: توسط ۱۰۸ مربی داوطلب آموزشی یک هزار و ۲۰۴ مسافر نوروزی در ۱۲ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی از آموزش‌ها کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات بهره مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اضافه کرد: از هموطنان درخواست می‌شود، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس برقرار کنند.

کد خبر 739387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.