اجرای طرح جهش تولید در ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان بوده و قرار است بیش از ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر پوشش این طرح قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله‌چاله امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز سال جدید سازمان جهاد کشاورزی برنامه‌های خود را با هدف توسعه و رونق بخش کشاورزی در راستای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: در استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که بیش از ۷۰۰ هزار هکتار آن دیم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: قرار است طی سه سال توسعه باغ‌ها در اراضی شیبدار در سطح سه هزار هکتار از باغ‌ها انجام شود.

وی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از دیگر برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: افزایش راندمان آب، کیفیت محصول، میزان عملکرد در واحد سطح از مهم‌ترین ویژگی‌های کشت‌های گلخانه‌ای است.

چاله‌چاله عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۶ هکتار گلخانه در استان کرمانشاه وجود دارد که در صورت تأمین منابع مالی قرار است تا پایان سال آینده این میزان به ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا کند.

وی افزود: سال جاری برای جذب سرمایه‌گذاران و جلب مشارکت مردم در زیربخش‌های کشاورزی هم برنامه‌ریزی شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به مدیریت سرمایه‌گذاری سازمان از بسته‌های سرمایه‌گذاری و مشوق‌های ویژه آگاه شوند.

کد خبر 739344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.