طاق‌ بستان، پربازدیدترین جاذبه تاریخی کرمانشاه

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: طاق بستان در صدر پربازدیدترین آثار تاریخی این دیار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته تا پایان پنجم فروردین بیش از ۷۴۴ هزار و ۴۸۴ گردشگر از جاذبه‌های کرمانشاه دیدن کردند، اظهار کرد: بیشترین آمار بازدید گردشگران مربوط به جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی است.

وی افزود: در بین آثار تاریخی استان، طاق‌بستان در صدر پربازدیدها قرار گرفته است و پس از آن محوطه جهانی بیستون، تکیه معاون‌الملک و معبد آناهیتا قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خصوص میزان اقامت مسافران نوروزی در کرمانشاه در این مدت نیز تصریح کرد: در مجموع ۷۹ هزار و ۱۰۴ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار اسکان مربوط به مراکز اقامتی غیررسمی با ۳۸ هزار و ۸۱۳ نفر و پس از آن مراکز اقامتی رسمی با ۳۵ هزار و ۸۰۷ نفر و مراکز اقامتی اضطراری با ۴۴۸۴ نفر مسافر نوروزی بوده است.

فرمانی گفت: در بین مراکز اقامتی رسمی، بیشترین آمار اسکان مربوط به هتل‌ها، خانه مسافرها، بوم‌گردی‌ها و میهمان‌پذیرها است.

وی در ادامه از اجرای بیش از ۱۵۰۰ فقره بازدید نظارتی هم از تأسیسات گردشگری و سرویس‌های بهداشتی سطح استان خبر داد و افزود: از این آمار ۹۶۱ فقره مربوط به بازدید از تأسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و پذیرایی بوده و سایر آن هم مربوط به بازدید از سرویس‌های بهداشتی است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، به دنبال اجرای بازدید از تأسیسات گردشگری استان برای ۵۵ واحد تشویق، ۱۳۰ واحد تذکر و ۲۲ واحد اخطار کتبی صادر شد و پنج واحد هم تعطیل و تعلیق شدند.

کد خبر 739311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.