بازدید بیش از ۱۵ هزار مسافر نوروزی و بازدیدکننده از باغ نشاط لار

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان از بازگشایی باغ تاریخی نشاط در شهر لار پس از چهار سال خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمدابراهیم کیان امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ اظهار کرد: درهای مجموعه تاریخی نشاط در شهر لار از چهار سال به روی گردشگران بسته بود که به دستور و پیگیری‌های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس مبنی بر رفع مشکلات مجموعه، مرمت بنا و موزه همچنین افزایش ساعت بازدید شاهد گشایش این باغ در نوروز سال جاری هستیم.

وی با اشاره به استقبال گسترده مسافران نورزی و بازدیدکنندگان از این مکان تاریخی و طبیعی شهرستان افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ساعت بازدید از این باغ از ساعت ۹ تا ۲۳ است که هم‌زمان آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۱۵ هزار مسافر نورزی و بازدیدکننده از این محل بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لارستان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه نوروزگاه در این شهرستان تصریح کرد: این مراسم مورد استقبال گردشگران قرار گرفت که در قالب آن شاهد اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و رسوم قدیمی و سنتی شهرستان همچنین برپایی غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی هستیم که برنامه‌های اجراشده با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان برگزار شد.

کیان همچنین در خصوص اجرای رسم بابشو در ایام نوروز اضافه کرد: بابشو یکی از رسوم قدیمی شهرستان لار است که در اولین عید ازدواج زوج‌ها، از طرف خانواده عروس، برای دخترشان عیدی که شامل لباس، قطعه‌ای طلا و شیرینی‌های لاری همچون قتلمه، زیگرو، دل برو، بفه شکری و نان شیرین است به خانه داماد ارسال می‌شود.

کد خبر 739308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.