سازش در پرونده قتل در پویش «به حرمت امام علی(ع)»

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با جلب رضایت اولیای دم در قالب پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم»، پس از پنج سال پرونده قتل را با صلح و سازش مختومه کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی توسعه حل اختلاف این استان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت‌بهبهانی اظهار کرد: سال ۱۳۹۸ در یکی از روستاهای شهرستان دزفول درگیری و نزاعی بین دو طایفه رخ داد و منجر به قتل یک خانم ۳۷ ساله شد که این حادثه آتش اختلاف و کدورت را بین این دو طایفه بیشتر شعله‌ور کرد.

وی افزود: سال‌های متمادی طی دعواهای متعدد بین این دو طایفه مشکلات زیادی برای روستا و خانواده‌ها به وجود آمد که با تدابیر رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول، پرونده برای حل‌وفصل به شورای حل اختلاف ارجاع شد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان، برگزاری نشست‌های متعدد و طاقت‌فرسا در این سال‌ها را یادآور شد و گفت: در نهایت در روز اجرای حکم و در واپسین ساعات زمانی که قرار بود، طناب مجازات به گردن قاتل آویخته و حکم قصاص اجرا شود، با حضور تیم و کارگروه شورای حل اختلاف ویژه قتل در محل اجرای حکم با پویش «به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم»، مهلت ۴۰ روزه‌ای برای اجرای تعهدات خانواده قاتل گرفته شد.

حجت‌الاسلام امانت‌بهبهانی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان و حلول سال نو تعهدات طی پنج روز اجرا و به قوه الهی منجر به کسب رضایت قطعی و ثبتی اولیای دم شد، همچنین دو طرف نسبت به تمام پرونده‌های مطرح شده در دادسرا، دادگاه و شورای حل اختلاف رضایت کامل دادند.

وی با قدردانی از تدابیر رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول و خانواده مقتول که به حرمت امام علی (ع) قاتل را بخشیدند، خاطرنشان کرد: تلاش‌های مدیر امور اداری شورای حل اختلاف دزفول، رئیس و اعضای مجتمع شماره ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان جای قدردانی دارد.

کد خبر 739307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.