مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان‌جنوبی گفت: مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های این استان تعریف شده است.

علیرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای ایجاد درآمد پایدار و خودکفایی شهرداری‌ها، مشارکت آن‌ها در طرح‌های اقتصادی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این زمینه از شهرداران استان خواسته شده است تا با شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، زمینه مشارکت در این طرح‌ها را فراهم کنند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان‌جنوبی افزود: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری از مشارکت سرمایه‌گذاران در طرح‌های اقتصادی شهرداری‌های استان حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: به‌کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی بلا استفاده در حوزه مدیریت شهری به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی این حوزه تعریف شده است و بر همین اساس موضوع محوری در اولویت‌گذاری برنامه‌های شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۲، موضوع سرمایه‌گذاری است و امیدواریم که سال جاری هم در امتداد برنامه‌های از پیش تعیین شده تحولات خوبی در حوزه‌های اقتصادی شهرداری‌ها را شاهد باشیم.

صفری با اشاره به کسب رتبه سوم شهرداری‌های استان در شناسایی و ثبت فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح کشور، متذکر شد: سال گذشته شهرداری‌های خراسان‌جنوبی ۷۰ فرصت مهم سرمایه‌گذاری را در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری شناسایی کردند و با ثبت آن در سامانه متمرکز کشوری مقام سوم را بین ۳۰ استان کشور به‌دست آورده‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به نتایج مثبت این طرح، موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری‌ها در طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های سال جاری هم قرار دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: امکان مشارکت و همکاری با شهرداری‌ها در این زمینه برای اشخاص حقیقی و حقوقی و مشارکت دیگر شهرداری‌ها فراهم شده است.

کد خبر 739259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.