مصدومیتِ پارگی رباط‌ صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲، از بین تیم‌های لیگ‌ برتر فوتبال کشورمان ۱۴ بازیکن از هفت تیم دچار مصدومیت شدید پارگی رباط‌ صلیبی شدند تا مدت‌ها از مستطیل‌ سبز دور بمانند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال ۱۴۰۲ با پایان بیست‌ویکمین هفته از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران همراه شد و یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در سال گذشته برای فوتبالیست‌ها در رقابت‌های لیگ‌برتر به چشم آمد، مصدومیت پرشمار بازیکنان بود. تعطیلی‌های سریالی و تعویق‌های چندین‌باره رقابت‌ها، از مهم‌ترین دلایل مصدومیت بازیکنان بود؛ هرچند که در این‌باره باید به برنامه تمرینی تیم‌ها نیز اشاره کرد و نگاهی به وضعیت مصدومان لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد که شمار بازیکنانی که از ناحیه رباط‌صلیبی دچار مصدومیت شده‌اند، فراتر از حد معمول است.

مصدومیتِ پارگی رباط‌صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

سال ۱۴۰۲ به پایان رسید و در این بین برخی بازیکنان در لیگ برتر فوتبال با اتفاقات تلخی از جمله مصدومیت‌های طولانی‌مدت مواجه شدند تا فصل بیست‌وسوم را نتوانند به پایان برسانند. ۱۴ بازیکن از هفت باشگاه لیگ برتری با مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی مواجه شدند و در این بین دو باشگاه ذوب‌آهن اصفهان و پرسپولیس تهران هرکدام با چهار بازیکن رکورددار هستند.

پدیده سابق ملوان و ستاره شمس‌آذر نخستین قربانی

سجاد بازگیر فصل گذشته عملکرد درخشانی در ترکیب ملوان بندرانزلی داشت، در نقل و انتقالات تابستانه به تیم تازه لیگ‌برتری‌شده شمس‌آذر قزوین پیوست و امید داشت که بتواند درخشش خود را در جمع شاگردان سعید دقیقی ادامه دهد، اما پیش از آنکه لیگ بیست‌وسوم آغاز شود، در تمرینات پیش‌فصل مصدوم شد و بررسی‌های انجام شده حکایت از پارگی رباط صلیبی وی داشت تا بازگیر به اولین بازیکنی در فصل بیست‌وسوم رقابت‌های لیگ‌برتر تبدیل شود که دچار مصدومیت شدید شده است.

بدشانس همچون آلومینیوم اراک

تیم فوتبال آلومینیوم اراک فصل را با هدایت سیدمجتبی حسینی آغاز کرد و توانست نتایج بسیار خوبی را در رقابت‌های لیگ برتر کسب کند. آلومینیوم در کنار شمس‌آذر قزوین دو تیمی بودند که عملکرد بسیار خوبی در نیم‌فصل اول از خود به نمایش گذاشتند، اما با گذشت مسابقات، مرتضی تبریزی و در ادامه اسماعیل شریفات از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدند و نتوانستند تیم خود را در ادامه دیدارها همراهی کنند.

مصدومیتِ پارگی رباط‌صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

مرتضی تبریزی در جریان دیدار تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک و پیکان تهران دچار مصدومیت شدیدی شد و با یک اتفاق تلخ به هشتمین بازیکن این فصل رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران تبدیل شد که از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شده است.

مهاجم جوان نساجی روی دور ناکامی

سال ۱۴۰۲ به‌هیچ وجه برای تیم نساجی خوب پیش نرفت. هواداران این تیم که امید زیادی به موفقیت تیم خود در سه جام لیگ‌برتر، لیگ‌قهرمانان آسیا و جام‌حذفی داشتند خیلی‌زود رویاهای خود را یکی پس از دیگری برباد رفته دیدند. نساجی سال ۱۴۰۲ را با قرارگیری در رده پانزدهم جدول به پایان رساند. این تیم در دو جام لیگ قهرمانان آسیا و حذفی هم خیلی زود از دور مسابقات کنار رفت.

مصدومیتِ پارگی رباط‌صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

نساجی در بازی برگشت مقابل صنعت‌نفت آبادان که دومین حضور ساکت الهامی روی نیمکت این تیم محسوب می‌شد، با مصدومیت سنگین آریا برگزار مواجه شد. برزگر که در ابتدای فصل با استقلال تهران به توافق رسیده بود نتوانست برای این تیم به میدان برود و راهی نساجی شد، اما در این تیم هم زیاد فرصت بازی کردن به دست نیاورد و در ماه‌های پایانی سال هم با مصدومیت رباط‌صلیبی مواجه شد تا فصل کابوس‌بار خود را تمام شده ببیند.

هافبک تیم‌ملی فوتبال امید خارج از گود

علیرضا باویه، بازیکن تیم فوتبال فولاد خوزستان هم یکی دیگر از بازیکنان حاضر در لیگ‌برتر بود که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی نتوانست فصل را به پایان برساند. این بازیکن در پست هافبک برای فولاد بازی می‌کرد و حتی سابقه حضور در اردوی تیم ملی فوتبال در زمان کارلوس کی‌روش را در کارنامه خود داشت.

۴ جوانِ پرسپولیسی در صف شدیدترین مصدومیت

علیرضا خدادادی، مهاجم جوان پرسپولیس که یحیی گل‌محمدی در دیدارهای پیش‌فصل به وی فرصت بازی می‌داد و به نظر می‌رسید که جزو گزینه‌های مورد نظر او برای حضور در ترکیب سرخ‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم است، در تمرینات پیش‌فصل دچار پارگی رباط‌صلیبی شد تا به دومین قربانی این مصدومیت شدید در فصل جدید تبدیل شود.

مصدومیتِ پارگی رباط‌صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در این فصل با مصدومیت چهار بازیکن خود از ناحیه رباط‌صلیبی مواجه شد، اما با این تفاوت که تنها دو بازیکن در ترکیب ثابت سرخ‌ها قرار داشتند و دو بازیکن دیگر را بازیکنان جوان این تیم که بیشتر نیمکت‌نشین بودند، تشکیل می‌دادند. مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی دو بازیکن ثابت و ملی‌پوش پرسپولیس بودند که پورعلی‌گنجی در دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران در برابر قطر در تورنمنت چهارجانبه اردن و سلمانی در بازی قرمزها با گل‌گهر از ناحیه رباط صلیبی با مصدومیت روبه‌رو شدند تا دیدارهای باقی‌مانده تیم خود را از دست دهند.

مصدومیتِ پارگی رباط‌صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

علیرضا عنایت‌زاده، دیگر بازیکن جوان دیگر پرسپولیس در این فصل بود که در تمرینات سرخ‌ها با این مصدومیت مواجه شد. البته که تیم فوتبال پرسپولیس در پایان نیم‌فصل و با جذب بازیکنان جدید از جمله عبدالکریم حسن و محمد خدابنده‌لو خلأ نبود مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی را جبران کرد.

ذوب‌آهن دارای بیشترین ستاره مصدوم

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان یکی از باشگاه‌هایی است که از مصدومیت بازیکنان خود از ناحیه رباط‌صلیبی بیشترین ضربه را متحمل شده است. ذوبی‌ها کار خود را با محمد ربیعی در فصل جاری لیگ‌برتر آغاز کردند و در نیم‌فصل اول نیز جزو تیم‌های بالانشین جدول رده‌بندی بودند، اما با گذشت زمان نتایج این تیم رو به افول رفت و در پایان سال ۱۴۰۲ با کسب ۲۷ امتیاز در رده هشتم جدول قرار گرفت.

مصدومیتِ پارگی رباط‌صلیبی کابوس فوتبالیست‌ها در سال ۱۴۰۲

یکی از دلایل ضعف تیم فوتبال ذوب‌آهن در مسابقات لیگ‌برتر را می‌توان به نبود چهار بازیکن این تیم نسبت داد. سبحان خاقانی، آرش قادری، نادر محمدی و پوریا آریاکیا بازیکنان ذوب‌آهن تا هفته بیست‌ویکم لیگ‌برتر هستند که به‌دلیل مصدومیت قادر به همراهی تیم خود تا پایان فصل نیستند و اعضای کادر فنی ذوب‌آهن در نبود این نفرات با چالش جدیدی مواجه هستند.

گفتنی است سبحان خاقانی وینگر جوان ذوب‌آهن که فصل گذشته هم از ناحیه رباط صلیبی مصدوم شده بود، بار دیگر گرفتار این مصدومیت تلخ و شدید شد تا همچون فصول گذشته روزگار تلخی را در فوتبال ایران پشت‌سر بگذارد.

مصدومیت تلخ پارگی رباط‌صلیبی به هافبک کهنه‌کار رحم نکرد

ایوب کلانتری هافبک باتجربه هوادار تهران یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان لیگ بیست‌وسوم محسوب می‌شود که در جریان رقابت‌های این فصل دچار پارگی رباط صلیبی شد و احتمالاً در ادامه لیگ بیست‌وسوم شانسی برای حضور در ترکیب هوادار نخواهد داشت.

کد خبر 739107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.