آیندگان اقدامات امروز مدیریت شهری قم را بهتر متوجه می‌شوند

امام جمعه قم گفت: تحول شهر قم موضوع بسیار مهمی است و آیندگان بهتر متوجه اقدامات زیرساختی امروز شهرداری قم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز _دوشنبه ششم فروردین_ امروز در دیدار مرتضی سقائیان نژاد شهردار و مدیران شهرداری قم که به مناسبت ایام نوروز انجام شد اظهار کرد: شهرداری قم سازمان فعال با خدمات ارزنده و مفید است.

وی برنامه محوری را از کلیدهای موفقیت شهرداری قم دانست و افزود: شهر قم کانون الهام بخش جهان اسلام است و پیشرفت این شهر برای بسیاری از شهرهای اسلامی می‌تواند الهام بخش و اثرگذار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه آیندگان از اقدامات امروز شهرداری قم قدردانی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: کار اجرایی و فنی در یک کلان‌شهر جهانی مانند قم بسیار مهم و دارای ابعاد وسیع است.

آیت الله اعرافی، با اشاره به وجود مشکلات در حوزه معماری و شهرسازی عنوان کرد: خلاهایی در شهرسازی و معماری وجود دارد و فاقد الگوی مناسبی در شهرسازی هستیم که در این زمینه می‌توان با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز برای تدوین سند معماری اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه در حیطه معماری باید به دنبال ایده‌های جدید منطبق بر فرهنگ ایرانی و اسلامی بود اضافه کرد: تقابل سنت و مدرنیته کار در این حیطه را سخت‌تر کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اعلام آمادگی برای همکاری با شهرداری قم در زمینه هوش مصنوعی تصریح کرد: هوش مصنوعی امروز علمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در اختیار ما نبوده و منتظر ما هم نخواهد ماند که در این زمینه با توجه به تشکیل دانشکده هوش مصنوعی در جامعه المصطفی، این آمادگی وجود دارد که با شهرداری برای تحقق شهر هوشمند همکاری‌ها انجام گیرد.

آیت الله اعرافی گفت: عدالتی که امروز شهرداری قم در مناطق مختلف ایجاد کرده منطق درستی داشته و همخوانی خوبی در بین مناطق ایجادشده است و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های شهرداری کاهش می‌یابد.

وی از شهردار قم خواست با ایجاد زمینه خودکفایی برای مساجد شهر، زمینه اثرگذاری هر چه بیشتر نهاد مسجد در امور فرهنگی و اجتماعی را ایجاد کند.

کد خبر 739098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.