پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پارک خیابان لاله با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی احداث پارک محله‌ای در خیابان لاله گفت: این پارک به مساحتی حدود ۱۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارک‌های محلی به لحاظ کالبدی و اجتماعی به توسعه شهر و شهروندان کمک می‌کند و به نوعی می‌تواند به توسعه مرکز محله‌ها جهت بدهد.

وی افزود: وجود این پارک‌ها به‌عنوان یکی از شاخصه‌های کالبدی به تأمین نیازهای روزانه شهروندان کمک می‌کند، همچنین دسترسی‌ها اصلاح و سلسله شبکه معابر به درستی پیاده‌سازی می‌شود، البته این مهم در صورتی است که جانمایی این بوستان‌ها در مرکز محلات باشد که می‌تواند نقش مهمی در برنامه‌ریزی فضایی داشته باشد.

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پارک خیابان لاله با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی از راهکارها برای حل مسائل زیست‌محیطی و تبدیل هرچه بهتر محیط شهری به محلی قابل زیست برای شهروندان، ایجاد فضای سبز شهری، به‌ویژه ایجاد پارک‌های درون شهری و محله‌ای است، امروز مفهوم شهرها بدون فضای سبز در اشکال گوناگون آن غیرقابل تصور است.

نظری‌پور با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی عملیات اجرایی احداث پارک محله‌ای در خیابان لاله افزود: این پارک به مساحتی در حدود ۱۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال شامل فضای سبز، زمین اسکیت و قسمتی نیز برای اسباب بازی کودکان تعبیه شده که احداث آن به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: به دلیل کمبود سرانه تفرجگاهی و ورزشی در منطقه ۱۵ احداث و توسعه این پارک محلی در راستای افزایش نشاط اجتماعی شهروندان به‌ویژه برای اهالی محله‌های ابر و کنگاز، علاوه بر فراهم‌کردن زمینه مناسب برای تفریح و سرگرمی ساکنان آن، موجب افزایش مراودات اجتماعی و هم‌گرایی نیز خواهد شد.

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پارک خیابان لاله با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی، این پارک در حال حاضر در دسترس شهروندان قرار گرفته و تا چند روز آینده به‌صورت کامل بهره برداری خواهد رسید.

کد خبر 739092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.