برای هر شهروند قمی ۹۵ میلیون ریال هزینه می‌شود

شهردار قم با تشریح بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گفت: شهرداری قم به ازای هر شهروند، ۹۵ میلیون ریال برای هزینه‌های عمرانی و خدمات شهری اختصاص داده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در خصوص وضعیت بودجه شهر قم اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ به صد در صد بودجه رسیدیم و برای سال آینده ۱۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی بودجه انجام شده است.

وی افزود: ۸۲ درصد بودجه ۱۴۰۳ عمرانی و ۱۸ درصد جاری است و نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان میزان بودجه عمرانی محسوب می‌شود.

شهردار قم خاطرنشان کرد: شرایط تورمی موجب شده هزینه‌های اجرایی در تمام سازمان‌ها بالا رود و در بیشتر کلانشهرها شاهد افزایش بودجه جاری بوده‌ایم، اما اقتضائات شهرداری قم و چابکی ساختار اداری آن موجب شده هزینه جاری در بودجه شهرداری قم مدیریت شود که این موضوع بسیار هم مورد استقبال وزارت کشور قرار گرفته است.

سقائیان‌نژاد تاکید کرد: بیش از هزار میلیارد تومان برای نگهداری شهر شامل هزینه‌های خدمات شهری صرف می‌شود و اگر جمعیت را یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم مجموع بودجه عمرانی و خدمات شهری به ازای هر نفر ۹ و نیم میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: ۱۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری قم مربوط به مأموریت محیط زیست شهری، ۳.۹ درصد مربوط به مدیریت بحران، ۵۳.۴ مربوط به حمل و نقل و ترافیک و قطار شهری و ۵.۱ مربوط به اجتماعی و فرهنگی است شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی شهرداری قم چندین برابر شد کرده است، گفت: ۷۷۲ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز، جمع‌آوری آب‌های سطحی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و تحقق شهرداری الکترونیکی ۱۰۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

سقائیان‌نژاد افزود: پرهزینه‌ترین مأموریت شهرداری در سال ۱۴۰۳ حمل‌ونقل و ترافیک است که چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه را به خود اختصاص داده است و شامل تقاطع‌های غیرهمسطح و قطار شهری می‌شود.

کد خبر 739090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.