کشف ۲ مزرعه رمز ارز با بیش از ۷۰ دستگاه ماینر

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان گفت: طی بارزسی انجام شده ۷۷ دستگاه ماینر در دو مزرعه رمز ارز در اهواز کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سعید شعبان اظهار کرد: در بازرسی‌های به عمل آمده ۵۰ دستگاه ماینر که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به ۱۰ میلیارد ریال می‌رسید در یکی از مناطق اهواز کشف شد.

وی افزود: مأموران اداره مبارزه باقاچاق کالا و ارز این پلیس با همکاری پلیس پاوا و پلیس گمرک با انجام اقدامات اطلاعاتی از راه اندازی مزرعه استخراج ارز دیجیتال در یک واحد مسکونی در یکی از روستاهای این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خوزستان با اشاره به کشف تعداد ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز در اهواز تصریح کرد: مأموران پس از تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات خود با انجام هماهنگی مرجع قضائی به واحد مسکونی مورد نظر اعزام و در بازرسی از محل ۲۷ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیر مجاز، ۲ دستگاه خودرو سانتافه اوراقی، یک عدد داشبورد سانتافه و یک دستگاه موتور سیکلت سنگین قاچاق را کشف کردند.

شعبان با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی اموال کشف شده را ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

وی با بیان اینکه مبارزه با استخراج ارزهای دیجیتال غیر مجاز به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان درخواست کرد چنانچه از فعالیت غیرمجاز اشخاص در این زمینه مطلع شدند می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

کد خبر 739080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.