رعایت نکردن فاصله مجاز بیشترین تخلف جاده‌ای آذربایجان‌ غربی در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌غربی، فاصله غیرمجاز با بیش از ۳۹.۴ درصد همچنان در صدر تخلفات جاده‌ای استان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _دوشنبه ششم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرهای نوروزی اظهار کرد: از بیست‌وچهارم اسفند سال گذشته که زمان آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است تا پنجم فروردین سال جاری در مجموع بیش از ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان تردد کردند.

وی افزود: از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ تاکنون طبق آمار ثبت شده توسط دوربین‌های نظارتی تردد در ورودی و خروجی‌های استان از مرز یک میلیون گذشت.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از آغاز طرح نوروزی متوسط درصد تردد وسیله نقلیه سنگین ۷.۴۲ درصد است، گفت: طبق آمار ارائه شده از مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان‌غربی، فاصله غیرمجاز با بیش ۳۹.۴ درصد همچنان در صدر تخلفات جاده‌ای استان قرار دارد.

دست‌نشان با اشاره به اینکه متوسط تردد در استان ۲۲۳ خودرو در ساعت است، تصریح کرد: در ۱۱ روز گذشته از اجرای طرح نوروزی، ساعات بین ۱۷ تا ۱۸، اوج تردد در جاده‌های استان است.

وی ادامه داد: همچنین از آغاز این طرح به ترتیب خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۵ میلیون و ۷۹۸ هزار تردد بیشترین میزان تردد را در جاده‌های آذربایجان غربی دارند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی عنوان کرد: همچون روال روزهای گذشته محور ملکان به میاندوآب با ثبت ۱۸۹ هزار و ۷۸۸ تردد، پرترددترین محور استان از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه در تمام محورهای مواصلاتی استان به همت تلاش نیروهای راهداری، تردد در جریان است، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در برخی محورهای مواصلاتی استان از تمام رانندگان تقاضا می‌شود برای داشتن سفر ایمن با سرعت مجاز و رعایت ایمنی اقدام به سفر کنند.

کد خبر 739044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.