کاهش ۱۶ درصدی مسافران نوروزی در قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از روز بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۲ تاکنون، ۲۵ هزار و ۷۰۵ مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قزوین جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از کنترل حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافر در گشت‌های شبانه‌روزی طرح ترافیک نوروزی استان خبر داد و اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح خدمات نوروزی تاکنون نزدیک به ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر در این استان در قالب گشت‌های شبانه کنترل و بازدید شدند.

وی افزود: طرح ویژه کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی در قالب گشت‌های مشترک با پلیس راه انجام شد و به‌طور متوسط هر شب ۷۰ دستگاه ناوگان مورد نظارت قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان قزوین ادامه داد: در این گشت‌ها که توسط تیم‌های بویین‌زهرا، قزوین، کوهین و ستاد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین انجام شد و تا پایان نوروز ادامه دارد، ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از نظر تجهیزات ایمنی و اسناد حمل‌ونقلی کنترل می‌شود.

حق‌لطفی یادآور شد: نتایج حاصل از این گشت‌ها جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات، موارد به کمیسیون‌های حمل‌ونقل ارجاع می‌شود تا بر اساس قانون و دستورالعمل‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به تردد بیش از ۱۰ میلیون وسیله نقلیه در راه‌های استان طی دور نخست سفرهای نوروزی (تا پایان چهارم فروردین‌) گفت: این تعداد تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین همچنین از کاهش ۱۶ درصدی میزان مسافران نوروزی جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر در استان خبر داد و گفت: از روز بیست‌وپنجم اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۲۵ هزار و ۷۰۵ مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان قزوین جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 739003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.