اطراف رودخانه‌های کردستان اتراق نکنید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، نسبت به بارش شدید باران و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های استان در ایام تعطیلات نوروز هشدار داد و گفت: درخواست ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌های استان خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان، آرش آریانژاد اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه پربارش به استان کردستان از روز گذشته و ادامه آن تا روز پنجشنبه، نهم فروردین، با تحلیل آخرین مدل‌های بارشی، فعالیت سامانه بارشی مذکور در این استان با مخاطره رگبار شدید باران و ذوب برف، همراه با بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب گرفتگی معابر به صورت گسترده به‌ویژه در ایام تعطیلات سال جدید همراه خواهد شد.

وی افزود: در این راستا از همه مردم، گردشگران، کشاورزان و اهالی روستاهای بالادست و پایین دست سدها تقاضا می‌شود که از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، مخازن سدها و مسیل‌ها به صورت جدی اجتناب کنند و به تابلوهای هشدار سیل که توسط این شرکت نصب شده است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاری، هر لحظه امکان بارش‌های رگباری و بروز سیلاب شدید در رودخانه‌ها وجود دارد که کم‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان نسبت به هشدارها، ممکن است خسارات و حوادث ناگواری را در پی داشته باشد.

آریانژاد تاکید کرد: هشدار احتمال وقوع سیلاب کاملاً جدی است و شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تردد و اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها خطرآفرین و حتی مرگبار است.

کد خبر 738979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.