برپایی گارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی اصفهان در ایستگاه‌های مترو

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان از برپایی گارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی این کلان‌شهر در ایستگاه‌های مترو شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهدا، تختی، امام حسین (ع)، انقلاب، آزادی و دفاع مقدس (صفه) خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها از دوم فروردین سال جاری برپا شده است و تا دهم فروردین ادامه خواهد داشت.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصفهان، نصف جهان، مهد هنر و صنایع دستی در مرکز ایران است؛ شهری که شهروندان آن از دیرباز تاکنون با خلاقیت و هوش فراوان، وسایل مورد نیاز زندگی را با دستان و هنر خود ساخته‌اند.

وی افزود: این شهر با قدمتی طولانی و برخورداری از بیشترین آثار هنری، تاریخی و معماری به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده صنایع دستی در ایران شناخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت متروی منطقه اصفهان تاکید کرد: مترو این کلان‌شهر هر ساله در ایام نوروز میزبان هزاران نفر از مسافران و گردشگران نوروزی است که این کلان‌شهر را برای گردشگری و سفر انتخاب کرده‌اند، از این‌رو با توجه به ظرفیت‌های مترو و لزوم معرفی شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، شرکت مترو منطقه این کلان‌شهر از این فرصت استفاده و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام به برپایی گارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی اصفهان با همکاری هنرمندان نصف جهان در ایستگاه‌های شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهدا، تختی، امام حسین (ع)، انقلاب، آزادی و دفاع مقدس (صفه) کرده است که در ایام نوروز در خدمت شهروندان و مسافران خواهد بود.

برپایی گارگاه‌های تولید زنده صنایع دستی اصفهان در ایستگاه‌های مترو

کریمی گفت: در این برنامه که مورد استقبال شهروندان و گردشگران گرامی قرار گرفته با حضور حدود ۵۰ نفر از هنرمندان نصف جهان، تولید زنده ۲۶ رشته از صنایع دستی از دوم فروردین سال جاری آغاز شده است و تا دهم فروردین از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۷:۳۰ ادامه خواهد داشت و نسبت به معرفی هنر و صنایع دستی این کلان‌شهر اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: صحافی سنتی، نقاشی زیر لعابی، کاشی شکسته، سرمه دوزی، نگارگری، دواتگری، جواهرسازی، نقاشی روی پارچه، آبرنگ، نقاشی روی چرم، معرق جایگزین، فیروزه‌کوبی، سفالگری، لایه‌چینی، خاتم‌کار، گلیم و فرش، گیوه‌بافی سنتی، میناکاری، چاپ دستی، گلدوزی، ملیله‌دوزی، تذهیب روی چوب، منبت‌کاری، خوشنویسی، معرق چرم و قلمزنی از جمله هنرهایی است که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد.

کد خبر 738966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.