اجرای مرحله سوم کالابرگ الکترونیک از ۱۸ فروردین در زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: اجرای مرحله سوم کالابرگ الکترونیک از هجدهم فروردین با عاملیت ۱۱۳۴ فروشگاه بزرگ و کوچک آغاز خواهد شد.

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از هجدهم فروردین آغاز خواهد شد و تا هجدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این طرح سه ماهه تا هفدهم اردیبهشت ادامه دارد و تمدید آن به تأمین بودجه مشروط است و در فروردین یا اوایل اردیبهشت درباره تداوم آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی یک تکلیف قانونی در بودجه است که از سوی دولت در سال جاری برای خرید کالاهای یازده‌گانه شامل شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی اجرا شد.

جعفری با اشاره به اینکه در استان زنجان هزار فروشگاه خرد و ۱۳۴ شعبه فروشگاهی عاملیت اجرای این طرح هستند، اضافه کرد: در مرحله نخست شاهد تخلفات جزئی و کلی ۵۰۰ فروشگاه بودیم.

وی گفت: این تخلفات شامل مواردی مثل اجبار به خرید برند خاصی از محصولات، کم‌فروشی، افزایش صوری وزن کالا، اجبار مشتریان به خرید تمام اعتبار کالابرگ و ثبت فروش صوری کالاها از جمله تخلف‌های گزارش شده در فروشگاه‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: همه این ۱۱ قلم خوراکی جزو کالاهای تعزیراتی هستند و هر نوع تخلف مانند گران‌فروشی، کم‌فروشی و اجبار به خرید کالای خاص توسط فروشنده ممنوع است و مردم باید موارد را به تعزیرات یا سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

کد خبر 738963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.