افزایش ۲ درصدی ورود مسافران نوروزی به اصفهان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه از ابتدای نوروز ۱۴۰۳ تاکنون حدود دو درصد رشد ورود مسافران را داشته‌ایم، گفت: در مجموعه باغ فدک نیز فضای خوبی با گل‌آرایی و سایر امکانات، ایجاد شده است که جای قدردانی از مجموعه شهرداری دارد و اتفاق مبارکی در نصف‌جهان است.

مهران زینلیان در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت دستگاه‌ها در قالب ۱۴ کمیته در ستاد دائمی خدمات سفر استان اصفهان طی ماه‌های اخیر، آمادگی خوبی ایجاد شده است که یکی از آن‌ها کمیته اسکان بود و شهرداری اصفهان نیز نقش بسزایی در این زمینه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی و تلاش کردیم رشد ۱۰ درصدی در زمینه ورود گردشگران داشته باشیم و آمارهایی که دریافت شد، به‌رغم شرایط جوی ابتدای نوروز و تأثیر بر کاهش ورود مسافران، نشان می‌دهد که این آمار در حال رشد است و تاکنون حدود دو درصد رشد داشته‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان با بیان اینکه امیدواریم تا هفته دوم و پیک‌های دوم و سوم سفرهای نوروزی، این رشد مسافران را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در سطح استان آمادگی پذیرش حدود ۲۸۰ هزار نفر شب‌خواب را داریم که حدود ۶۰ درصد آن در شهر اصفهان است.

زینلیان با بیان اینکه از تعدادی هتل‌های شهر اصفهان بازدید کردیم و درصد اشغال ۱۰۰ درصدی دارد، اضافه کرد: در مجموعه باغ فدک نیز فضای خیلی خوبی با گل‌آرایی و سایر امکانات، ایجاد شده است که جای قدردانی از مجموعه شهرداری دارد و اتفاق مبارکی در نصف‌جهان است که کمک می‌کند جوابگوی افرادی که استفاده‌کنندگان از چادر مسافرتی باشیم و می‌تواند یک نقطه هدف خوب برای مسافران باشد.

وی با بیان اینکه بازخورد میدانی که از برخی مسافران باغ فدک دریافت کردم، مثبت بود و جا دارد از تمام دست‌اندرکاران تأمین این فضا قدردانی کنم، اضافه کرد: همدلی موجود بین ارگان‌های مختلف همچون شهرداری، دستگاه‌های خدمت‌رسان، اداره کل میراث فرهنگی و دستگاه‌های امدادرسان نکته‌مثبتی است که جای توجه دارد.

جانشین رئیس ستاد خدمات سفر استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته در همین جایگاه صحبت کردم و مسائلی در باغ فدک وجود داشت، اما برای نوروز ۱۴۰۳ این موارد به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است که از جمله آن حمام، ارزاق، نانوایی و فضاسازی عمومی است، تاکید کرد: مشهود است که برای نوروز امسال سعی شده است این موارد را مورد توجه قرار گیرد؛ معتقدم این موضوع بسیار ارزشمند است و جای دارد روز به روز بهتر شود و آنچه که شایسته مردم و اصفهان است را محقق کنیم.

کد خبر 738901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.