فعالیت سازمان یافته بیش از ۵۰ هزار نفر ورزشکار در استان اردبیل

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲) با سازماندهی ورزشکاران استان هم اکنون ۳۴ هزار و ۶۸ نفر ورزشکار در بخش آقایان و ۱۶ هزار و ۵۹۵دنفر نیز در بخش بانوان ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محمد علی پهناور عصر امروز _یکشنبه پنجم فروردین_ در جلسه تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ با اشاره به عملکرد مناسب حوزه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان در سال گذشته اظهار کرد: ۲۸۱ مسابقه انتخابی استان در رشته‌های مختلف ورزشی برگزار شده که ۹۳ تیم ورزشی استان در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا کردند.

وی همچنین از اعزام ۲۱۵ ورزشکار در مسابقات قهرمانی کشور خبرداد و افزود: ۳۵ تیم ورزشی به مسابقات باشگاه‌ها و لیگ کشوری اعزام شدند که ۸۶ عنوان انفرادی و ۱۶ عنوان تیمی در مسابقات کشوری برای استان اردبیل به ارمغان آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: در سال گذشته ۲۶ مسابقه قهرمانی کشور را میزبانی کردیم و نیز ۱۰۲ نفر در قالب ۱۱۸ ورزشکار به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

پهناور بیان کرد: ۱۴ ورزشکار از استان در مسابقات آسیایی هانگژو چین حضور داشتند که حاصل آن کسب مدال طلای ووشو توسط یوسف صبری برای کشورمان بود.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۴ ورزشکار در مسابقات جهانی، ۱۵ ورزشکار در مسابقات بین المللی شرکت کردند که ۲ عنوان در مسابقات جهانی و ۴ عنوان در مسابقات بین المللی توسط ورزشکاران استان حاصل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گفت: همچنین بیش از ۵۷۰ برنامه فرهنگی همزمان با برگزاری مسابقات ورزشی توسط هیأت‌های ورزشی برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و ورزشکاران سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ که در مسابقات مختلف ورزشی برای استان افتخار آفرینی کردند با حضور وزیر ورزش و جوانان صورت گرفت و همچنین قدردانی از برگزیدگان المپیاد استعدادهای برتر کشور و برگزاری ۱۴ مجمع انتخاباتی و مجامع سالیانه هیأت‌های ورزشی از دیگر اقدامات اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ بود.

کد خبر 738883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.