افزایش ۴۲ درصدی اشتغال معدنی در استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته اشتغال بخش معدن در استان ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مجید گلشنی منفرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان، اظهار کرد: در راستای فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی اقدامات قابل توجهی در استان صورت گرفته است.

وی افزود: در دو بخش احیای واحدهای راکد صنعتی و احیای معادن راکد، استان زنجان جزو استان‌های برتر کشوری قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در حوزه احیای واحدهای راکد صنعتی هدف‌گذاری ما در بخش سرمایه‌گذاری، اشتغال و احیای واحدهای بزرگ بود؛ از این رو توانستیم با افزایش‌های چشم‌گیری در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال داشتیم.

گلشنی منفرد با اشاره به اینکه در حوزه احیای معادن راکد، سال ۱۴۰۲ رشد چشم‌گیری در سه بخش تعداد، سرمایه‌گذاری و اشتغال وجود داشت، تصریح کرد: رشد ۴۰ درصدی تعداد، ۳۰۲ درصدی سرمایه‌گذاری و ۱۳۹ درصدی اشتغال حاکی از موفقی عملکرد استان در احیای معادن راکد است.

وی ادامه داد: رشد ۴۸ درصدی در سرمایه‌گذاری و ۴۲ درصدی در اشتغال، نشان از توجه ویژه این اداره کل به حوزه معدن است و در حوزه سرمایه گذاری عملکرد گواهی کشف معدن نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد ۱۱۸ درصدی شامل استان شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در این بخش با افزایش ۲۱۳ درصدی سرمایه‌گذاری، ۲۷ درصدی در اشتغال و ۲۷ درصدی در تعداد توانستیم قدم‌های ماندگاری برای استان زنجان برداریم.

کد خبر 738854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.