ادامه عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان پس از تعطیلات نوروز انجام می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: ادامه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن لرستان بعد از تعطیلات نوروزی با دستور وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته از محل تهاتر نفت با جدیت بیش‌تری دنبال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان، علی خطیبی راه آهن درود-خرم‌آباد-اندیمشک را یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور در کریدور شمال-جنوب اعلام و اظهار کرد: این مسیر ریلی به طول ۳۳۳ کیلومتر با هدف رفع تنگناهای خط سراسری موجود و اتصال مرکز استان لرستان شبکه ریلی و افزایش ظرفیت‌های باربری در این بخش از کشور در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به اهمیت این طرح ریلی پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکار در مهر سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسید و بلافاصله اغلب جبهه‌های کاری پروژه مجدداً فعال شد و تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ جبهه کاری به ویژه در بخش‌های زیرزمینی به صورت شبانه‌روزی مشغول اجرای عملیات بودند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به ساخت این پروژه ریلی با استفاده از متخصصان و افراد بومی در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به عبور مسیر ریلی درود-خرم‌آباد از مناطق کوهستانی شدید بیشتر فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد، به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید.

خطیبی در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته از آبان ماه سال ۱۴۰۱ تا اسفند سال گذشته، تصریح کرد: در این مدت زمان حفاری ۴۵۰۰ متر از تونل‌ها و ۱۰۰۰ متر لاینینگ تونل‌ها، ۲۷ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۶۰۰ هزار مترمکعب ترانشه‌برداری صورت گرفته و برای انجام عملیات مذکور حدود ۱۸۳ تن مواد ناریه، ۱۲۵۰۰ تن سیمان، ۹۰۰ تن آرماتور، ۱۵۰ تن آهن آلات، ۳۲۰ تن مش به کار رفته است.

وی با اشاره به مطالبات انباشت شده پیمانکار پروژه، گفت: در سال ۱۴۰۲ از محل منابع عمومی بیش از ۸۷ درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه تخصیص اخذ شده است و با توجه به اهمیت پروژه مقرر است از سایر منابع نیز اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اخذ شود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با تاکید بر ادامه عملیات اجرایی این پروژه بعد از تعطیلات نوروزی، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، برنامه‌ریزی و پیگیری‌های صورت گرفته مبنی بر تأمین اعتبار طرح مذکور از محل تهاتر نفت برابر استجازه مقام معظم رهبری، به طور قطع در سال جدید همچون سال قبل که پیشرفت فیزیکی قابل توجه حدود ۱۲ درصد در ساخت این پروژه ریلی محقق شد، عملیات اجرایی با جدیت بیش‌تری دنبال می‌شود.

خطیبی عنوان کرد: با تخصیص اعتبار از منابع یاد شده عملیات اجرایی در محدوده خرم‌آباد-اندیمشک نیز همچون درود- خرم‌آباد فعال می‌شود.

کد خبر 738799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.