۴۹۰ معتاد بهبود یافته در قزوین شاغل شدند

رئیس‌ کل دادگستری استان قزوین گفت: از ۴۹۰ نفر معتاد بهبودیافته که برای اشتغال معرفی کردیم، ۲۲۰ نفر از این افراد به صورت پایدار در واحدهای صنعتی و کشاورزی و ۱۰۱ نفر از این افراد نیز در مشاغل موقت مشغول به کار شدند و مابقی برای اشتغال در مراکز تولیدی و صنعتی به دستگاه‌های متولی معرفی شده‌اند.

علی شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ایجاد اشتغال برای ۴۹۰ معتاد بهبود یافته این استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش آسیب‌های اجتماعی و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۱۱ باب کارگاه اشتغال‌زایی در کنار مراکز ترک اعتیاد احداث شده است.

وی افزود: از ۴۹۰ نفر معتاد بهبودیافته که برای اشتغال معرفی کردیم، ۲۲۰ نفر از این افراد به صورت پایدار در واحدهای صنعتی و کشاورزی و ۱۰۱ نفر از این افراد نیز در مشاغل موقت مشغول به کار شدند و مابقی برای اشتغال در مراکز تولیدی و صنعتی به دستگاه‌های متولی معرفی شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از ایجاد اشتغال برای ۵۱ خانواده زندانی در استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین اولویت خانواده زندانیان مسائل اقتصادی و معیشتی است، در راستای تحقق سند تحول قضائی با تعیین کارگروه اشتغال زندانیان و خانواده آن‌ها در مجموعه قضائی استان، زمینه اشتغال برای ۵۱ نفر از خانواده زندانیان در استان فراهم شد.

شعبانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۷ نفر از این افراد در منزل و ۳۴ نفر نیز در واحدهای صنعتی خارج از منزل در حال فعالیت هستند و اشتغال پایدار و مناسبی برای خود دست‌وپا کرده‌اند.

وی از جذب ۴.۲ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ ویژه اشتغال‌زایی برای زندانیان خبر داد و گفت: با تلاش‌های بی وقفه و با جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقدامات ویژه‌ای نسبت به توسعه اشتغال در داخل و خارج از زندان صورت پذیرفته و با جذب ۴.۲ میلیارد تومان وام از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای ۵۰ زندانی نیز اشتغال ایجاد شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: با تلاش اداره کل زندان‌ها و مجموعه قضائی استان و جذب تسهیلات به مبلغ ۱.۴ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۴۰۰ مترمربع فضای خوابگاهی و کارگاهی در زندان مرکزی در راستای توسعه اشتغال زندانیان، احداث شده است.

کد خبر 738781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.