بحران مسکن، بازار کار هلند را مختل کرد

کمبود مسکن در هلند بر بازار کار محلی تأثیر منفی گذاشته است زیرا شهروندان و به‌ویژه جوانان اغلب پیشنهادهای شغلی را به دلیل نبود مسکن در نزدیکی محل کار رد می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به نظر می‌رسد که بحران مسکن در هلند به اوج خود رسیده است به طوری‌که پذیرش یا رد شغل‌ها نیز به آن وابسته شده است. در این کشور ۲۵ درصد از جویندگان کار اگر نتوانند مسکن مناسب در نزدیکی دفاتر کاری پیدا کنند، پیشنهاد شغلی را رد می‌کنند.

اکثریت اندکی از خریداران هلندی که برای اولین بار خانه می‌خرند، اگر کارفرمای جدید به جای مثلاً یک خودروی شرکتی، به آنها خانه شرکتی پیشنهاد دهد، به راحتی شغل خود را تغییر می‌دهند. این یافته‌ها از تجزیه و تحلیل مصاحبه‌های انجام شده بر بیش از هزار هلندی بین ۲۲ تا ۳۵ ساله که صاحب خانه نبودند، به دست آمده است. این مطالعه نشان داد که ۵۱ درصد از جوانانی که به دنبال شغل جدید و خانه بودند، گفتند که اگر شرکت برای آنها خانه فراهم کند، شغل خود را تنها به همین دلیل تغییر می‌دهند.

بحران مسکن بازار کار هلند را مختل کرد

این واقعیت که خانه‌ای برای کارمندان وجود ندارد، برای بازار کار هلند امر خوشایندی نیست زیرا افراد مناسب در جای صحیح کاری خود قرار نمی‌گیرند و این امر بازار کار را بیشتر به نقطه ضعف جامعه تبدیل می‌کند و ممکن است افراد شغل رویایی خود را پیدا کنند، اما خانه‌ای برای اسکان نداشته باشند.

معنای این امر برای کارفرمایان این است که باید خلاقیت بیشتری را در جذب نیروی کار داشته باشند که بخشی از آن شامل ارائه کمک‌هزینه برای یافتن مسکن مقرون‌به‌صرفه است.

این کار را می‌توان به روش‌های مختلفی انجام داد که یکی از گزینه‌ها ایجاد مناطقی موسوم به دهکده‌های کارخانه‌ای است که یک قرن پیش رواج داشت و کارمندان سایت‌های صنعتی در آنجا سکونت داشتند، از طرف دیگر، کارفرمایان می‌توانند پاداش‌ها را به درآمد ثابت تبدیل کنند تا بانک‌ها راحت‌تر وام مسکن را به متقاضیان بدهند.

کد خبر 738773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.