ساعت فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در تعطیلات نوروز و ماه رمضان + جزئیات

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در تعطیلات نوروز و ماه رمضان را تشریح کرد.

کیان دهراب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تقاضای مراکز درمانی برای فرآورده‌های خونی در روزهای تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان همانند روزهای دیگر سال به قوت خود باقی است، از همین رو انتظار می‌رود هم‌استانی‌ها و شهروندان در این تعطیلات نیز نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی را فراموش نکنند.

وی با بیان اینکه ۸۶۵ بیمار تالاسمی ماژور در اصفهان نیازمند دریافت خون هستند، افزود: ۶۲ مرکز درمانی در استان اصفهان با حدود ۶ هزار تخت بیمارستانی، روزانه به فرآورده‌های خونی نیاز دارند و از همین رو، نیازمندان به خون و فرآورده‌های خونی در تعطیلات نیز نیازمند یاری شهروندان هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه حداقل ذخیره مطلوب خون برابر با هشت روز است، تصریح کرد: به طور کلی مردان هر سه ماه یک بار و بانوان هر چهار ماه یک بار امکان اهدای خون دارند و پیش از اهدای خون، سلامت آنها مد نظر قرار می‌گیرد.

دهراب‌پور ادامه داد: امروزه شایع‌ترین علت مرگ و میر، بیماری‌های قلبی عروقی است که با اهدای خون مستمر، یکی از فاکتورهای خطر این بیماری‌ها که غلظت بالای خون است، به حداقل می‌رسد.

بنا بر اعلام وی، جزئیات فعالیت مراکز اهدای خون استان اصفهان به شرح زیر است:

مرکز جامع خون‌گیری خواجو

دوم تا نهم فروردین
۸ صبح تا ۱۷:۳۰

دهم فروردین
۱۹:۳۰ تا ۲ بامداد

یازدهم فروردین
۸ صبح تا ۱۷:۳۰

دوازدهم فروردین
۸ صبح تا ۱۳:۳۰
۱۹:۳۰ تا ۲ بامداد

چهاردهم فروردین
۸ صبح تا ۱۷:۳۰
۱۹:۳۰ تا ۲ بامداد

پانزدهم تا بیست‌ویکم فروردین
۸ صبح تا ۱۷:۳۰
۱۹:۳۰ تا ۲۴

مراکز اهدای خون خمینی‌شهر، زرین‌شهر، شاهین‌شهر و شهید حججی اصفهان از امروز _یکشنبه پنجم فروردین_ طبق روال قبل فعال خواهد بود.

کد خبر 738770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.