بررسی حدود ۵۶۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی / صدور بیش از ۷۸ هزار اخطار کتبی

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به بررسی حدود ۵۶۱ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، از صدور بیش از ۷۸ هزار اخطار کتبی خبر داد.

محسن فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات بهداشت محیطی انجام شده از تاریخ پانزدهم اسفند تا چهارم فروردین اظهار کرد: به طور کلی ۷۶۶ هزار و ۹۱۶ بازرسی در طول این مدت انجام شده است که در این بین، ۵۶۱ هزار و چهار مورد مربوط به بازرسی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۰۵ هزار و ۹۱۲ مورد مربوط به بازرسی اماکن عمومی است.

وی با اشاره به انجام ۱۹ هزار و ۳۷۶ مورد بازرسی از مراکز و اماکن بین راهی و ۱۱ هزار و ۹۲۹ مورد بازرسی از مراکز اقامتی افزود: در طول این مدت ۷۸ هزار و ۹۷۶ مورد اخطار کتبی صادر، ۱۰ هزار و ۲۴۹ مورد به مراجع قضائی اعلام شده و ۲۵۲۴ مورد پلمب صورت گرفته است.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور، ۸۴۰۲ مورد نمونه‌برداری غذایی، ۳۹۳ هزار و ۱۸ مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی و ۶۵۳ هزار و ۲۲۳ مورد سنجش پرتابل محیط و مواد غذایی انجام و ۷۹۸ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم / لیتر مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شده است.

کد خبر 738741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.