ایمنی باغ فدک تضمین شده است/ سازه‌های خشتی مکان‌های ثابت برای استقرار مسافران نوروزی

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه با تجهیزات طراحی شده ایمنی باغ فدک تضمین شده است، گفت: تاکنون با توجه به اقدامات انجام شده، اتفاق نگران‌کننده‌ای در این مجموعه نیفتاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی سلطان‌آقایی امروز _ یکشنبه پنجم فروردین_ در جلسه هماهنگی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان اظهار کرد: از بیست‌وپنجم اسفند سال گذشته شاهد استقرار مسافران در باغ فدک بودیم و این آمار استقرار از ۶۰ چادر آغاز شد؛ شب گذشته (شنبه چهارم فروردین) ۱۸۶۰ چادر خواب در باغ فدک اسکان پیدا کردند.

وی افزود: تلاش کردیم درخواست‌های اولیه مسافران را در نظر بگیریم و در این راستا بازارچه باغ فدک تکمیل شد و در اقدام نخست ۱۰ هزار متر مربع آسفالت و تعمیر آسفالت در این مجموعه صورت گرفت.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تاکید کرد: در راستای رسیدگی به درخواست‌های اولیه مسافران نوروزی در باغ فدک اقداماتی از جمله افزایش نور محیط باغ تا ۷۰ درصد، تجهیز سرویس‌های بهداشتی به آب گرم، رفع مشکل تابلوهای مسیریاب باغ فدک، افزایش سکوها و نوسازی و زیباسازی نمازخانه انجام شد.

سلطان‌آقایی با بیان اینکه جانمایی چادرها در باغ فدک از جمله موضوعات مهم بود، گفت: چادرهای مسافرتی در نوروز سال جاری به‌صورت منظم جانمایی شد.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی انتظار زیبایی از این کلان‌شهر دارند و با توجه به اینکه باغ فدک نخستین مکان استقرار بیشتر مسافران نوروزی است، اقدامات خوبی در راستای زیبایی باغ فدک انجام شد.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: تم قلم‌مو و سفره هفت سین باغ فدک موجب شد تا فضای این مجموعه زیباتر شود و با فضای شهر سنخیت بیشتری داشته باشد، همچنین اقدامات فرهنگی خوبی در راستای سرگرم کردن مسافران انجام شد و جشن‌هایی از ۲۰:۰۰ تا ۲۲:۰۰ در کنار دریاچه باغ فدک برای مسافران نوروزی برگزار می‌شود.

سازه‌های خشتی از جمله مکان‌های ثابت برای استقرار مسافران نوروزی است

سلطان‌آقایی با بیان اینکه در حال حاضر نماز جماعت در نمازخانه این مجموعه برگزار می‌شود، گفت: چایخانه امام رضا (ع) از بعد افطار تا ۲۳:۰۰ به‌صورت رایگان به مسافران چای ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی باغ فدک افزود: سازه‌های خشتی از جمله مکان‌های ثابت برای استقرار مسافران نوروزی است.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز دوم دریاچه باغ فدک تکمیل شده است، خاطرنشان کرد: فاز سوم دریاچه یک ابر پروژه است که با اجرای آن، باغ فدک به قطب گردشگری شمال شهر تبدیل می‌شود.

سلطان‌آقایی گفت: مساحت فاز دوم دریاچه ۴۰۰۰ متر مربع و مساحت فاز سوم حدود ۱۸۵۰۰ متر مربع است، همچنین در کنار این دریاچه مراکز امکانات ارائه دهنده خدمات از جمله رستوران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با تجهیزات طراحی شده ایمنی باغ فدک تضمین شده است، ادامه داد: تاکنون با توجه به اقدامات انجام شده، اتفاق نگران‌کننده‌ای در این مجموعه نیفتاده است.

مسئول ستاد دائمی خدمات سفر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ستاد امر به معروف با رویکرد جدیدی در این مجموعه فعالیت کردند و در حال حاضر هیچ مورد نزاع و درگیری گزارش نشده است.

کد خبر 738738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.