یونیسف: کودکان بیشتر قربانیان جنگ غزه هستند

سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با بیان اینکه آنچه در غزه در حال رخ دادن است جنگ علیه کودکان است، تصریح کرد: شرایط کنونی این منطقه در واقع جنگ علیه کودکان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا ومرکز اطلاع رسانی فلسطین، جیمز الدر سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد: آنچه در غزه در حال رخ دادن است جنگ علیه کودکان بوده و این منطقه دیگر برای زندگی کودکان مناسب نیست.

وی که از آغاز جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر دو بار از این منطقه بازدید کرده است، افزود: تمام کودکان غزه از این جنگ متضرر شده‌اند و یونیسف تاکید دارد که شرایط کنونی این منطقه در واقع جنگ علیه کودکان محسوب می‌شود.

الدر گفت: معمولاً در تمام بحران‌ها این جنگ‌ها هستند که کودکان را بیش از گروه‌های سنی دیگر متضرر می‌کنند به طوری که آنها به طور معمول ۲۰ درصد از قربانیان جنگ را تشکیل می‌دهند اما این رقم برای غزه نزدیک به ۴۰ درصد است چرا که بیش از ۱۰ هزار کودک از ابتدای این جنگ قربانی شده و این تعداد در حال افزایش است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۶۹ روز گذشته به طور مداوم باریکه غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داده و علاوه بر کشتار بیش از ۳۲ هزار فلسطینی زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه علیه مردم غزه رقم زده است.

کد خبر 738655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.