امدادرسانی جاده‌ای عمده ماموریت‌های هلال احمر اصفهان را تشکیل می‌دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امدادرسانی حوادث جاده‌ای بخش عمده مأموریت‌های هلال احمر این استان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمد نوید متقی امروز _شنبه چهارم فروردین_ در بازدید از پایگاه امداد و نجات و پست نوروزی جمعیت هلال احمر تیران و کرون اظهار کرد: بخش عمده‌ای از مأموریت‌های عملیاتی هلال احمر استان اصفهان به حوادث جاده‌ای و تصادفات اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز عامل تصادفات توسط پلیس اعلام شده، افزود: عدم رعایت قوانین و مقررات باعث وقوع حوادث جاده‌ای و خسارت‌های مالی و جانی به رانندگان و سرنشینان می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ایجاد ایستگاه‌های ایمنی، سلامت و نوروزگاه در جاده‌های بین شهری را فرصتی مناسب برای افزایش سلامت رانندگان بیان کرد و اذعان داشت: استراحت رانندگان در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی نقش مهمی دارد.

متقی با اشاره به تصادفات نوروزی امسال خاطرنشان کرد: خستگی و سرعت غیرمجاز عامل حوادث نوروز امسال تاکنون بوده که رویکرد ایستگاه‌های هلال احمر پیشگیری از تصادفات و آموزش مردم است.

وی با بیان اینکه باید آموزش امداد و نجات و پیشگیری از حوادث را جدی گرفت، تصریح کرد: آموزش مردم بسیار مهم بوده در پست‌های نوروزی این اقدام با توزیع بسته‌های آموزشی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: آموزش عمومی امداد و نجات در طول سال توسط جمعیت هلال احمر در سراسر استان انجام می‌شود تا در هر خانواده یک امدادگر آموزش دیده حضور داشته باشد.

متقی به فعالیت بیش از هزار امدادگر در ایام نوروز خبر داد و گفت: نیروها به صورت آماده‌باش در فعالیت هستند و در کنار نیروهای امدادی برای خدمت رسانی در شرایط بارندگی خاص حضور دارند.

وی پست‌های نوروزی را فرصتی برای انجام فعالیت‌های داوطلبانه و همچنین ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مسافران اعلام کرد یاد آورشد: خیمه‌های نماز، فعالیت‌های فرهنگی، توزیع بسته‌های آموزشی و امدادی، مسابقه و خدمات راهنمایی مسافران در پست‌های نوروزی انجام می‌شود.

کد خبر 738646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.