ثبت بیش از یک میلیون تردد بین استانی در محورهای کردستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون در مجموع نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد بین استانی در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، فرزاد حسنی امروز _شنبه چهارم فروردین_ در شورای ترافیک استان که به ریاست استاندار کردستان برگزار شد، اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح نوروزی در استان (۲۴ اسفند) تا روز سوم فروردین، ۴۷ هزار مسافر در قالب ۹ هزار و ۲۰۰ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی از مبادی استان جابجا شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه مقصد ۶۵ درصد سفرها درون استانی و ۳۵ درصد برون استانی بوده است، افزود: در زمینه تعداد سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد کاهش و از نظر تعداد مسافران جابجا شده نیز ۱۲ درصد کاهش داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: در مدت یاد شده در مجموع نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد بین استانی ثبت شده و قریب به ۱۷ هزار تخلفات نیز به پلیس اعلام و اعمال جریمه صورت گرفته است.

حسنی اضافه کرد: در مدت مذکور ۲۲ هزار مسافر نیز از طریق مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه تردد داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: ۶۵ درصد ترددها از مرز، مسافر ایرانی و ۳۵ درصد نیز مسافر خارجی بوده‌اند.

کد خبر 738597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.