ضریب اشغال بوم‌گردی‌های استان یزد به ۶۵ درصد رسید

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار نفر را دارد گفت: در حال حاضر ضریب اشغال بوم‌گردی‌های استان یزد ۶۵ درصد و ضریب اشغال هتل‌های استان بالای ۹۰ درصد است.

مهران فاطمی در حاشیه بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد، با اشاره به آمادگی استان برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه اسکان مسافران نوروزی، ارائه خدمات مختلف به آن‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و نیز کاهش تصادفات در این ایام صورت گرفت.

وی با اشاره به آخرین آمار تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی استان، افزود: براساس آمار، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ورودی به استان حدود ۱۰ درصد افزایش و خروجی از استان پنج درصد کاهش یافته است.

استاندار یزد ادامه داد: این آمار مؤید رسوب قریب به ۱۵ درصدی وسایل نقلیه در استان یزد، نسبت به سال گذشته است.

فاطمی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده با هدف کاهش تصادفات استان در ایام نوروز، تصریح کرد: حتی یک فوتی در سوانح جاده‌ای زیاد است، اما در پرتو اقدامات انجام شده، آمار فوتی‌های استان نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

وی با اشاره به آمار موجود در زمینه اسکان مسافران نوروزی در استان گفت: بر اساس آمار تا روز گذشته نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در استان یزد اسکان داده شدند.

استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد ظرفیت اسکان روزانه ۱۵۰ هزار نفر را دارد، اضافه کرد: در حال حاضر ضریب اشغال بوم‌گردی‌های استان یزد ۶۵ درصد و ضریب اشغال هتل‌های استان بالای ۹۰ درصد است.

فاطمی با اشاره به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی از هفته دوم عید نوروز، عنوان کرد: امید است بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در ایام عید نوروز امسال خدمات بسیار خوب و مطلوبی به مسافرین نوروزی و مردم استان ارائه شود.

به گزارش ایمنا، در ادامه سلسله بازدیدهای خود از اماکن مذهبی و تاریخی استان در ایام نوروز برای بررسی وضعیت خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی، استاندار یزد در میدان امیرچقماق حضور یافت و با مسافران به صورت مستقیم گفت‌وگو کرد.

ضریب اشغال بوم‌گردی‌های استان یزد به ۶۵ درصد رسید

کد خبر 738584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.